تارت تاتین موزی

طرز تهیه تارت تاتین موزی

طرز تارت تاتین موزی

 

سادگی آماده شدن تارت از جمله مواردی است که باعث پخت راحت تارت می شود.تارت دسری بی نظیر می باشد که مناسب سلیقه شما به هر شکلی می توانید آنرا درست کنید و برای عزیزان خود سرو نمایید.

 

مواد مورد نیاز تارت تاتین:

کره                       60 گرم

شکر                    150 گرم

خمیر شیرینی          250 گرم

موز                     4 عدد بزرگ

دارچین                 4/1 قاشق چای‌خوری

بستنی وانیلی            اختیاری

مقداری پودر نارگیل   اختیاری

پرتقال                   1عدد

آرد سفی                 برای تکاندن روی شیرین

خامه                     اختیاری

نکته: خمیر نان را از قنادی ها تهیه نمایید.

 

دستور تهیه تارت تاتین موزی :

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد یا همان 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود.سینی فر را با کمی کره آب شده به خوبی چرب نمایید.بهتر است اندازه سینی شما 20 در 30 سانتی متر باشد.می تواید کره را داخل سینی فر قرار دهید ، سپس سینی فر را روی گاز و روی حرارت کم بگذارید تا کره به خوبی آب شود.بعد از آن شکر را آرام آرام به کره اضافه کنید.شکر را با کمک قاشق هم بزنید تا کاملا حل شود.مواد را به مدت زمان 5 دقیقه بگذارید تا روی حرارت بماند تا کمی غلیظ شود.در مرحله بعدی موز ها را پوست بکنید و حلقه حلقه کنید.موز ها را به مواد کره و شکر خود اضافه کنید و بگذارید کمی دیگر روی حرارت بماند.سپس سینی خود را از روی حرارت بردارید و روی آن دارچین بریزید.در آخر پوست پرتقال را روی آن قرار دهید.

روش تهیه خمیر تارت:

تخته ای را از قبل  انتخاب نمایید. کمی آرد روی آن بپاشید.قبل از آن  آرد خود را 3 بار الک کنید.سپس خمیر شیرینی را روی تخته گذاشته و با کمک وردنه آن را پهن کنید.سعی کنید خمیر را به اندازه سینی فر خود در بیاورید.ضخامت خمیر شما باید نیم سانتی متر باشد .اگر نازک باشد به زودی پاره می شود.وقتی خمیر آماده شد ، آن را روی مواد داخل سینی بگذارید. با کمک چنگال روی آن سوراخ هایی را ایجاد کنید.سینی فر را به مدت زمان 25 تا 30 دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار دهید یعنی تا زمانی که روی خمیر کاملا طلایی شود.

هنگامی که تارت آماده شد آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی سرد شود.سپس گوشه های تارت را با کمک چاقو بلند کنید.با این کار به راحتی از سینی فر جدا می شود.تارت تاتین را معمولا برای سرو به صورت مستطیل برش می زنند.پس از برش برای سرو تارت تاتین می توانید آن را با بستنی وانیلی و یا مقداری پودر نارگیل یا حتی خامه نیز استفاده کنید.تارت تاتین مناسب برای سرو در هر فصل و زمانی می باشد.اگر میوه موز را برای تارت خود نمی پسندید می توانید از میوه های دیگر استفاده نمایید ، مانند سیب یا گیلاس.

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *