تارت گلابی

طرز تهیه تارت گلابی

طرز تهیه تارت گلابی

 

تارت انواع و اقسام بسیاری دارد.از جمله تارت گلابی که خوشمزه و دلچسب می باشد.تارت گلابی نوعی دسر است که برای هر مهمانی مناسب می باشد.

مواد مورد نیاز داخل تارت گلابی :

شکر                        1 لیوان

کره                         50 گرم

گلابی خرد شده            به مقدار لازم

مواد مورد نیاز خمیر تارت گلابی :

آرد              2 لیوان

ماست           3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ        1 عدد

کره              100 گرم

شکر             2/1 لیوان

بکینگ پودر     1 قاشق چای خوری

وانیل            2/1 قاشق چای خوری

 

دستور تهیه تارت گلابی :

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید .سپس اجازه دهید تا فر کاملا گرم شود.برای تهیه تارت گلابی ابتدا ظرفی را انتخاب کنید.سپس آرد را 3 بار متوالی الک نمایید.آرد را داخل ظرف بریزید و کره را به آن اضافه نمایید.سپس آنها را با یکدیگر مخلوط نمایید.آن قدر به هم زدن ادامه دهید تا مانند خرده های نان شود.تخم مرغ را به آرد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.ماست و 2/1 لیوان شکر  را به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.بیکینگ پودر و وانیل را اضافه کنید و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید.

پس از آنکه مواد داخل ظرف با یکدیگر خوب مخلوط شد ، آنها را با نوک انگشتان خود خوب ورز دهید.البته تا حدی که مواد مخلوط شوند.خمیر آماده شده خود را به مدت زمان 15 دقیقه داخل فریزر قرار دهید.با قرار دادن خمیر در فریزر باعث می شود تا خود را بگیرد.پس از مدت زمان سپری شده خمیر را از فریزر خارج کنید و روی آن را آرد بپاشید.سپس خمیر را روی سطح مسطحی قرار دهید و آن را با وردنه پهن کنید .بعد از پهن کردن خمیر آن را به اندازه قالب مورد نظر برش دهید.ابتدا کف قالب مورد نظر را خوب چرب کنید.خمیر را کف قالب پهن کنید ، سپس خمیر را به دیواره های قالب نیز فشار دهید.

گلابی ها را روی خمیر قرار دهید.روی آن شکر بپاشید.سپس 50 گرم کره را خرد کنید روی گلابی ها قرار دهید. یا می توانید کره را روی حرارت ذوب کنید و با برس روی گلابی ها بزنید.قالب را درون فر از قبل گرم شده قرار دهید.به مدت 20 تا 30 دقیقه تارت را درون فر قرار دهید.سپس قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید تارت خنک شود.سپس آن را برش زده و سرو نمایید.

نکته : تارت را باید زمانی از فر خارج کنید که اطراف خمیر طلایی کاملا  شده باشد ، چنان چه بالای تارت طلایی نشد می توانید قسمت بالایی  فر را روشن کنید و چند دقیقه حرارت دهید تا خمیر کاملا طلایی و برشته شود.بهتر است برای پهن کردن خمیر تارت آن را روی ورقه های روغنی پهن کنید تا به سطح مورد نظر شما نچسبد.

تارت را می توانید با انواع بستنی و یا خامه سرو نمایید.تارت گلابی  ، مانند باقی تارت ها  بسیار ترد و لذیذ می باشد.تارت گلابی نیازی به تزئین خاصی ندارد.

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *