دونات با طعم سیب

دونات

دونات با طعم سیب

دونات یک نوع شیرینی می باشد که با مواد اولیه کم وساده می توان آن را تهیه نمود.دونات انواع گوناگونی دارد که در اینجا دونات سیب را انتخاب نموده ایم. دونات سیب می تواند مناسب برای صبحانه و عصرانه باشد.هم چنین این شیرینی لذیذ را همراه با چای می توان سرو نمود.

مواد مورد نیاز دونات با طعم سیب :

شکر : یک چهارم پیمانه

آرد : سه چهارم پیمانه

نمک : مقدار کمی

تخم مرغ : یک عدد

سیب : دو عدد

پودر دارچین : مقداری برای تزیین

بستنی وانیلی : به اندازه دلخواه

دستور تهیه دونات با طعم سیب :

آرد را الک نمایید.سپس در کاسه ای آرد را با شکر و نیز نمک مخلوط نمایید.تخم مرغ ها را در ظرفی دیگر بریزید و کمی هم بزنید ، سپس شیر را به آن اضافه نمایید. تخم مرغ ها را خوب هم بزنید تا یکدست شود.سپس آنها را به مخلوط آرد خود اضافه نمایید.خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

سیب ها را به صورت حلقه های نازک برش بزنید.حتما تخم های  سیب را از آن جدا نمایید.تابه ای را روی حرارت قرار دهید اجازه دهید تا کمی گرم شود.سپس روغن را داخل تابه بریزید تا کاملا داغ شود.حلقه های سیب را دانه دانه در مواد خود فرو ببرید.سپس آنها را در روغن داغ بیندازید تا کاملا سرخ شود.طرف دیگر را نیز سرخ نمایید تا کاملا طلایی رنگ شود.سپس دونات ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن را بکشد.قبل از سرد شدن روی آنها پودر قند و مقداری دارچین بپاشید و به صورت گرم سرو نمایید.در کنار دونات مقداری بستنی وانیلی قرار دهید.برای تنوع می توانید کمی شکلات ذوب شده را روی دونات خود بریزید.به جای بستنی نیز برای سرو می توانید از نوشیدنی گرم مانند قهوه نیز استفاده نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *