شیرینی دارچینی کره ای

شیرینی دارچینی کره ای

دارچین طبعی گرم دارد و دارای خواص بسیاری برای بدن شما می باشد.از این رو دارچین را برای تهیه نوعی از شیرینی کره ای انتخاب نموده ایم.امیدواریم شیرینی کره ای خانگی نظر شما را جلب نماید.

مواد مورد نیاز شیرینی دارچینی کره ای :

آرد سفید                                   1 و 3/1 لیوان

پودر قند                                    2/1 لیوان

کره                                         100 گرم

دارچین                                     2 قاشق مرباخوری سرصاف

بگینگ  پودر                              1.4 قاشق چای خوری

سفیده تخم مرغ                            1 عدد

 

دستور تهیه شیرینی دارچینی کره ای:

ابتدا مواد را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد.هنگامی که کره کمی نرم شد ، آن را در ظرفی با کمک قاشق خرد نمایید.پودر قند را به کره اضافه کنید.با کمک هم زن خوب هم بزنید تا مواد شما کاملا یکدست شود.آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و آن ها را 3 بار الک کنید.سپس به مواد خود آرام آرام اضافه نمایید و با هم زن دستی خوب هم بزنید.پس از آن دارچین را نیز به مواد خود اضافه کنید.خمیر بدست آمده را خوب ورز دهید.خمیر را مانند یک توپ در بیاورید.البته نیاز به ورز دادن زیادی ندارد ، چون خمیر روغن پس می دهد.

نایلون را کف سینی پهن کنید.خمیر را روی نایلون قراردهید.نایلون را روی خمیر قرار دهید و با کمک وردنه خوب پهن کنید تا ضخامت آن 0.5 سانتی متر شود.

قالب های کوچکی را مانند قالب شیرینی نخود چی و یا کمی بزرگتر را انتخاب کنید و خمیر را قالب بزنید.فر را در درجه 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.سینی فر را چرب کنید و کف آن را با ورقه های روغنی بپوشانید.سفیده تخم مرغ را روی آن بمالید.خمیر ها را در سینی بچینید.سینی را به مدت زمان 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.اگر روی شیرینی هنوز طلایی نشده بود ، آن ها را به مدت 5 دقیقه دیگر در فر قرار دهید.

تا زمانی که شیرینی ها خنک نشده است  ، آنها را از سینی خارج نکنید.زیرا اگر هنوز گرم باشد ، باعث می شود تا شیرینی های شما ترک برداشته و بشکند.

نکته:

  1. اگر می خواهید رنگ شیرینی شما روشن تر باشهد مقدار دارچین را کمتر کنید.
  2. شما می توانید مقداری هم پودر هل داخل شیرینی استفاده کنید.
  3. اگر با نصف مواد شیرینی را درست کنید تعداد شیرینی ها 20 تا می شود.
  4. شما می توانید با استفاده از قالب با اشکال گوناگون ظاهری زیبا را برای شیرینی خود انتخاب کنید.علاوه بر طعم خوب و دلنشین شیرینی دارچینی کره ای ، ظاهر باعث برانگیخته شدن اشتها می شود.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *