شیرینی هفت لایه

شیرینی هفت لایه

شیرینی هفت لایه ظاهر زیبا و مجلسی را دارد.شما می توانید شیرینی هفت لایه را در مراسم های خود و اعیاد سرو نمایید.طعم عالی این شیرینی خانگی باعث می شود تا شما بانوان عزیز آن را در هر میهمانی استفاده کنید.با کمی زمان و دقت می توانید این شیرینی ها رادر منزل درست کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید.

مواد مورد نیاز شیرینی هفت لایه:

زرده تخم مرغ                             4 عدد

سفیده تخم مرغ                             4 عدد
شکر                                        200 گرم
کره                                          284 گرم
عصاره بادام                               1 قاشق چای خوری
آرد                                          190 گرم
نمک                                        2/1 قاشق چای خوری
رنگ خوراکی                             25 قطره (قرمز)
رنگ خوراکی                             25 قطره (سبز)
مربای زردآلو                             340 گرم
شکلات                                     200 گرم (شکلات نیمه شیرین – خرد شده)

دستور تهیه شیرینی هفت لایه:

در مرحله اول فر را روشن نمایید و آن را روی 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود.قالبی را به شکل مستطیل انتخاب نمایید.قالب خود را با مقداری کره چرب کنید.کف قالب را با استفاده از ورقه های روغنی بپوشانید.سپس بار دیگر ورقه های روغنی را با کره خوب چرب کنید.

ظرفی براداشته و سفیده تخم مرغ را در آن بریزید .با کمک هم زن برقی سفیده تخم مرغ ها را خوب بزنید.هنگامی که سفیده تخم مرغ خوب پف کرد و سفید شد ، شکر را آرام آرام به مواد خود اضافه کنید.با هم زن برقی با سرعت بالا مواد را خوب هم بزنید تا مواد سفت و براق  شود.

در ظرفی دیگر 4/3 پیمانه شکر باقیمانده  رابا کره به مدت زمان 2 دقیقه خوب هم بزنید تا رنگ آن روشن شود و خوب پف کند.اما قبل از آن کره را در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا نرم شود.سپس آرد را 3 بار الک کنید و آرد الک شده همراه نمک را  با دور کند همزن برقی بزنید.ابتدا نیمی از مخلوط سفیده تخم مرغ را با مخلوط کره ترکیب کنید.سپس آن را با باقیمانده سفیده تخم مرغ آرام مخلوط کنید.خمیر به دست آمده را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و آن را در سه کاسه جداگانه قرار دهید.در کاسه اول رنگ خوراکی سبز و در کاسه دوم رنگ خوراکی قرمز بریزید.خمیر سبز را در جای خنک قرار دهید.

خمیر قرمزرا در قالب قرار دهید و آن را پهن کنید.سپس خمیر قرمز را به مدت زمان 8 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید.خمیر قرمز را را به سطح صاف با کمک ورقه های روغنی انتقال دهید.اجازه دهید تا لایه قرمز به مدت زمان15 دقیقه خنک شود.

روی ورقه های روغنی را با کره خوب چرب کنید. لایه خمیری سفید رنگ را در کف قالب بریزید و آن را مسطح نماییدو به مدت زمان 8 تا 10 دقیقه داخل فر قرار دهید.سپس لایه سبز را در دمای اتاق قرار دهید.لایه سفید را از قالب جدا کنید و روی سطح مسطحی قرار دهید.قالب را دوباره چرب کنید و با ورقه های روغنی بپوشانید.لایه سبز را داخل قالب پهن کنید و آن را به مدت زمان 8 تا 10 دقیقه داخل فر قرار دهید .پس از آن  لایه سبز را در دمای معمولی اتاق بگذارید تا خنک شود.

پس از آنکه تمامی لایه ها خنک شد ، لایه سبز را به سینی مورد نظر انتقال دهید و نصف مربا را روی آن پخش کنید.سپس لایه سفید را روی لایه سبز قرار دهید و نصف دیگر مربا را روی آن پخش کنید.در آخر لایه قرمز را روی آنها بگذارید.روی مواد را با نایلون بپوشانید و سینی سنگینی را روی آن قرار دهید.مواد را در مدت زمان 8 ساعت در جای خنک قرار دهید.سپس در قابلمه ای شکلات را آب نماییدومواد را در دمای اتاق بگذارید ، سپس نیمی ازشکلات را روی کیک بریزید .درظرفی ورقه های روغنی قرار دهید و مواد را به سرعت در آن برگردانید و طرف دیگر آن را با شکلات بپوشانید.برای مدت زمان 30 دقیقه اجازه دهید تا خنک بماند.سپس آنها را به برش های کوچک و مساوی تقسیم نمایید.شیرینی هفت لایه شما آماده سرو می باشد.این نوع از شیرینی خانگی را می توانید در ورقه های روغنی به مدت زمان 2 هفته نگهداری کنید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *