کاپ کیک رژیمی دارای بافتی سبک و لطیف است وبرای افرادی که دارای بیماری دیابت هستند و از خوردن شیرینی پرهیزدارند مناسب است دوستانی که دیابت دارند می توانند کاپ کیک رژیمی را درست کنند و از طعم بی نظیر آن لذت ببرند و نگران شیرینی آن نباشند البته لازم به ذکر است نباید در مصرف کاپ کیک زیاده روی کرد

موادلازم کاپ کیک رژیمی

آرد : ۱ و نیم لیوان

بیکینگ پودر : ۲ قاشق چایخوری

دارچین : ۱ قاشق چایخوری

ماست : نصف لیوان

روغن مایع : ۱ لیوان

تخم مرغ : ۳ عدد

وانیل : ۱ قاشق چای خوری

شکر رژیمی : ۱۰۰ گرم

 

طرزتهیه کاپ کیک رژیمی

برای تهیه کاپ کیک رژیمی ابتدا آردو بکینگ پودر و دارچین را با هم مخلوط کنید سپس تخم مرغ و وانیل را با همزن بزنید تا کف کند و رنگش روشن شود بعد شکر رژیمی را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا سفید رنگ شود

طرزتهیه کاپ کیک رژیمی

بعد ماست را اضافه کنید و موادرا با هم مخلوط نمایید تا خوب ترکیب شوند وبعد روغن مایه را به مایه کیک اضافه  و خوب مواد را مخلوط کنید حالا آرد را اضافه کنید و در حدی که مواد با هم ترکیب شوند هم بزنید بعد از اینکه مایه کاپ کیک رژیمی آماده شد ¾ قالب های مافین را از مایه پر کنید و سپس قالب را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۳ دقیقه قرار دهید تا بپزد

اموزش کاپ کیک رژیمی

دستورتهیه کاپ کیک رژیمی

توجه کنید روی کاپ کیک به دلیل نداشتن شکر طلایی نمی شود برای اطمینان از پخت کیک می توانید بعد از ۲۰ دقیقه با تستر چک کنید اگر تستر تمیز بیرون آمد به این معنی است که کاپ کیک ها آماده هستند

 

کاپ کیک رژیمی مخصوص دیابت

شیرینی کاپ کیک رژیمی تفاوتی با شیرینی شکر معمولی ندارد و برای دوستانی که رژیم لاغری هم دارد مناسب است البته نباید در خوردن این شیرینی زیاده روی کنید

در صورتیکه مشکل چربی ندارید می توانید به جای روغن مایع از کره استفاده کنید که طعم خوشمزه تری به کاپ کیک رژیمی می دهد اگر هم مشکل کلسترول دارید می توانید به جای تخم مرغ از تخم بلدرچین استفاده کنید