ترامیسو با طعم شکلات

تیرامیسو شکلاتی

تیرامیسو شکلاتی

تیرامیسو در انواع و طعم های گوناگونی می توان سرو نمود.اما بعضی افراد تیرامیسو شکلاتی را ترجیح می دهند.این دسر پر طرفدار را می توان در منزل برای انواع جشن ها استفاده نمود.این دسر دارای مواد کمی می باشد .حتی برای تهیه سریع آن می توانید از کیک آماده شکلاتی استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز تیرامیسو شکلاتی:

کیک شکلاتی              100 گرم

پنیر خامه ای               100  گرم

قهوه دم کرده غلیظ       به میزان لازم

خامه                         200 گرم

شکلات صبحانه           10 گرم

دستور تهیه تیرامیسو شکلاتی:

خامه را فرم بدهید و پس از آن با پنیر خامه ای مخلوط نمایید.آن قدر هم بزنید تا یکدست شود.شکلات صبحانه را در دمای محیط قرار دهید.سپس به مواد خود اضافه کنید.خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.اگر از باقی مانده کیک شکلاتی خود استفاده کنید بهتر می باشد ، در غیر این صورت کیک شکلاتی را تهیه کرده و آن را پودر کنید.اما اگر دانه های کیک شکلاتی در مواد کمی درشت باشد اشکالی ندارد.ظرف خود را انتخاب نموده و کف آن را با خرده کیک شکلاتی بپوشانید.سپس با کمک قاشق آن را فشار دهید تا کمی سفت شود.روی لایه کیک شکلاتی را با قهوه غلیظ مرطوب نمایید.

روی قهوه را با یک لایه از مواد بپوشانید.بهتر است تا ضخامت کیک و کرم شما یک اندازه باشد.دوباره لایه دیگری از کیک را روی مواد بریزید و پس از آن با قهوه خوب مرطوبش کنید.

با کمک یک کاردک کوپک روی مواد یعنی لایه ی بالا را با مواد کرمی خود بپوشانید.ظرف خود را به مدت زمان دو ساعت در یخچال نگهداری کنید.برای تزیین قبل از سرو روی آن را با پودر کاکائو ، شکلات تلخ می توانید استفاده کنید.

اما استفاده از خامه و نیز پودر نسکافه گزینه مناسبی می باشد.برای تهیه این دسر خوشمزه حتما باید از کیک شکلاتی استفاده نمایید زیرا کیک های دیگر طعم لذیذ آن را از بین می برند.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *