دسرمارشالا و لیمو

دسر مارشالا و لیمو

بار دیگر دسر های لایه ای باعث شد تا این دسر خوشمزه را انتخاب نماییم.این دسر سرشار از مواد خوشمزه می باشد که متناسب با هر سلیقه ای هست.با کمی حوصله و سلیقه می توانید در مهمانی های خود از این دسر مارشالا لذت کافی را ببرید.

مواد مورد نیاز دسر مارشالا و لیمو:

بیسکوئیت خرد شده     3/2 فنجان

آرد                        2/1 فنجان

نارگیل                    2/1 فنجان

شکر                       1 قاشق غذا خوری

کره                        3/1 فنجان

برای مواد میانی دسر مارشالا:

شیر                       300  میلی لیتر

زرده تخم مرغ           5 عدد

آب لیمو                   3/2 فنجان

پوست رنده شده لیمو    2 قاشق چای خوری

مواد لازم برای لایه مارشمالو :

آب سرد             5 قاشق غذا خوری

پودر ژلاتین         2 و4/1 قاشق چای خوری

پودر مرنگ         1 قاشق چای خوری

شکر                 2/1فنجان

شربت ذرت         4/1 فنجان

 

دستور تهیه دسر مارشالا و لیمو:

ابتدا فر را رود دمای 350 در جه فارنهایت قرار دهید و بگذارید تا کاملا گرم شود.سینی فر را ترجیحا به ابعاد 20 در 30 تهیه نمایید.کف سینی را با ورقه روغنی بپوشانید ، جوری که کاغذ روغنی از اطراف سینی بالا بیاید.

در ظرفی بیسکوییت ها را خرد کنید ، سپس آرد و نارگیل و شکر و کره را به آن بیفزایید.مواد را خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.هنگامی که مواد یکدست شد آن را روی سینی فر بریزید و با کمک قاشق روی آن را صاف نمایید.سینی را درون فر از قبل گرم شده قرار دهید.مدت زمان کافی برای پخت مواد 12 دقیقه می باشد.سپس سینی را از فر خارج کنید و بگذارید تا کاملا خنک شود.

سپس نوبت به مواد میانی می رسد.تمام مواد لازم برای لایه میانی را درون ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط نمایید.سپس بعد از مخلوط کردن آن را روی مواد داخل سینی بریزید.البته اطمینان پیدا کنید که مواد داخل سینی کاملا خنک شده است.سطح مواد را کاملا یکنواخت کنید.برای بار 2  به مدت زمان 20 دقیقه سینی را داخل فر قرار دهید.سپس سینی را از فر خارج کنید و به مدت زمان 1 ساعت کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

برای تهیه لایه مارشالا  3 قاشق غذا خوری آب سرد را پودر ژلاتین و پودر مرنگ مخلوط نمایید.در قابلمه ای آب  باقی مانده آب یعنی 2 قاشق غذا خوری و شکر و شربت ذرت مخلوط نمایید.سپس آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.ژلاتین را با مواد خود مخلوط نمایید.خوب هم بزنید تا ژلاتین به خوبی حل شود.پس از همه مواد را روی مواد داخل سینی خود بریزید.سپس سینی را درون یخچال قرار دهید.

پس از آن که مواد کاملا خود را گرفت آنها را برش زده و سرو نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *