دسر ژله ای سورپرایز

دسر ژله ای سورپرایز

برای اینکه یک شب رمانتیک با همسر خود داشته باشید و یا اینکه برای خانواده خود در مراسم های خاص بتوانید کار ویژه ای را انجام دهید توصیه می شود از این دسر استفاده کنید.دسر در نظر گرفته شده مناسب با هر شکلی که شما بخواهید آماده می شود و شب به یاد ماندنی را به جا می گذارد.به این دلیل این ژله سورپرایز نام دارد که با برش هر قطعه از آن یک لایه به شکل قلب داخل آن دیده می شود.

مواد مورد نیاز:

پنج بسته ژله آلوورا برای یک قالب 18*5  سانتی متربه ارتفاع 5 سانتی متر

یک بسته ژله قرمز

قالب کیک صبحانه

قالب کوچک دلخواه

شیر به مقدار مورد نیاز

 

دستورتهیه :

ابتدا ظرفی به ارتفاع 3 سانتی متر تهیه کنید.سپس پودر ژله قرمز در کاسه ای  با یک لیوان آب جوش بریزید.آن قدر هم بزنید تا پودر ژله کاملا درون آن حل شود.سپس یک لیوان آب سرد را به آن اضافه نمایید.آنقدر هم بزنید تا مایع ما شفاف و یکدست شود.بلافاصله ژله قرمز خود را درظرف به ارتفاع 3 سانتی متر بریزید و درون فریزر قرار دهید.

توجه : از ظرفی استفاده شود که درون فریزر نشکند.

زمان کافی برای بستن ژله قرمز حدود 15 تا 20 دقیقه در فریزر می باشد.بعد از آن سراغ ژله آلوورا بروید و با همان روش قبلی یعنی یک لیوان آب جوش برای هر بسته ادامه دهید .اما به جای 5 لیوان آب جوش دو لیوان کافی می باشد.در انتها به جای آب ، از شیر استفاده کنید.بعد از آنکه پودر ژله در شیر کاملا حل شد.مقداری از ژله آلوورا را درون ظرف اصلی خود ریخته و درون فریزر قرار دهید تا ببندد.

بعد از آنکه ژله آلوورا بسته شد ، ژله قرمز نیز آماده قالب زدن می باشد. با قالب کوچک و دلخواه خود ، ترجیحا به شکل قلب ، ژله قرمز را به آرامی قالب بزنید.این قلب های کوچک قرمز را روی ژله آلوورا به صورت خطی و منظم قرار دهید.سپس باقی مانده ژله آلوورا را روی آن بریزید.باید کمی دقت کنید تا ژله های قرمز از هم جدا نشوند.

در مرحله بعد قالب خود را به مدت زمان 10 دقیقه درون فریزر بگذارید.سپس از فریزر خارج نموده و به مدت زمان 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا خود را بگیرد.

اگه بخواهید پایه کارشما سفید باشد باید ازژله آلوورا استفاده کنید.اما اگر میخواهید زرد باشد از ژله لیمو یا  ژله سیب و یا ژله موز و آناناس استفاده کنید.

از خرده ژله های باقیمانده میژله قرمز می توانید برای تزئین اطراف ژله سورپرایز استفاده کنید.این ژله با قالب های کوچک گل و برگ نیز زیبا می شود.استفاده از رنگ بندی این ژله بسته به نوع سلیقه هر فرد متفاوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *