رول بستنی با کیک

رول بستنی با کیک

در فصل تابستان استفاده از انواع بستنی به عنوان دسر متداول می باشد .اما دسر رول کیک و بستنی تنوعی برای شما بانوان گرامی است ، که می توانید آن را در هوای گرم تابستان سرو نمایید.حتی گاهی در فصل های دیگر از این دسر استفاده می شود.

مواد مورد نیاز رول بستنی و کیک:

تخم مرغ                          5 عدد

شکر                               5 قاشق غذا خوری

آرد                                 5 قاشق غذا خوری

وانیل                               4/1قاشق چای خوری

کاکائو                              1 قاشق مربا خوری (برای تهیه کیک کاکائویی و تیره رنگ شدن کیک )

بستنی                               400 الی 450 گرم

شکلات ، خامه                    برای تزئین

پسته ، بستنی                       برای تزئین

میوه ، شربت غلیظ                برای تزئین

دستور تهیه روی بستنی و کیک:

ابتدا فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد بگذارید تا کاملا گرم شود.سینی فر را کاملا چرب کنید و کف آن را با ورقه های روغنی بپوشانید.سپس کف سینی را آرد بپاشید.سفیده و زرده تخم مرغ ها را از یکدیگر جدا نمایید.کاسه را برداشته و سفیده ها را داخل کاسه بریزیدوبا کمک هم زن برقی آنقدر هم بزنید تا خوب پف کندو رنگ آن کاملا سفید شود.هر چه پف کیک بیشتر باشد ، کیک شما حالت اسفنجی بهتری را خواهد داشت.

در ظرفی دیگر شکر و وانیل و زرده تخم مرغ را بریزید و با هم زن برقی خوب هم بزنید.آن قدر ادامه دهید تا به رنگ روشن در بیاید.زرده را با سفیده تخم مرغ مخلوط نمایید.با کمک قاشق کمی هم بزنید اما مواظب باشید تا پف آن نخوابد.

آرد را 3 بار الک نمایید.آرد را آرام آرام به مواد اضافه نمایید.مواد را به آرامی هم بزنید.مواد را کف سینی بریزید ، آن را به قطر 1 سانتی متر پهن نمایید.سینی را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار دهید.پس از مدت زمان 30 دقیقه کیک شما آماده می باشد.سینی را از فر خارج نموده و برای آنکه دست شما نسوزد ، با استفاده از حوله مرطوب ، کیک را با کاغذ آن رول نمایید.ورقه های روغنی را پس از رول از آن جدا نموده و به مدتی در یخچال بگذارید تا سرد شود.سپس کیک را از یخچال خارج کنید و روی آن بستنی بریزید.کیک و بستنی را با هم رول کرده و در فریزر قرار دهید.

در مرحله آخر رول بستنی و کیک خود را می توانید با بستنی های رنگی  و یا شکلات آب شده و یا خامه تزئین نمایید.هنگام برش زدن بهتر است کارد شما کمی خیس باشد.برش ها باید یک اندازه و یکسان باشد.رول بستنی و کیک شما آماده سرو می باشد.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *