شیرینی ترکیه ای کونفه کاداییف

شیرینی ترکیه ای کونفه کاداییف

شاید نام این شیرین کمی برای شما نا آشنا باشد. اما بد نیست حتی برای یک بار پخت این شیرینی را امتحان نمایید.کونفه زبان استانبول یاستکه در زبان عربی کنافه نامیده می شود.این شیرینی نوعی از شیرینی پنیری در خاور میانه می باشد.این نوع از شیرینی در شربت خیسانده می شود و اصالت آن به دوره امپراطوری عثمانی ها بر می گردد.این دسر متعلق به کشور های سوریه ، لبنان ، اردن ، فلسطین و مصر می باشد.این شیرینی بسیار شبیه به شیرینی یونانی به نام کاداییفی می باشد.مواد اصلی آن را کاداییف تشکیل داده است ، به همین دلیل آن را به این نام می خوانند.داخل مواد این شیرینی پر شده از پنیر های نیمه  نرمی مانند موزارلا می باشد.

 

مواد مورد نیاز شربت کونفه :

آب                                            1 فنجان

شکر                                          1 فنجان

 

مواد مورد نیاز کونفه کاداییف (شیرینی ترکیه ای ):

خمیر کاداییف                                150 گرم

کره                                           100گرم

کره اضافی برای چرب کردن ظرف      100 گرم

پسته آسیاب شده برای تزئین                1 قاشق چای خوری

 

دستورتهیه کونفه کاداییف شیرینی ترکیه ای  :

ابتدا قابلمه را در نظر بگیرید و آب و شکر را درون آن بریزید.قابلمه را روی شعله قرار دهید و آن را بجوشانید.شعله را کم کنید و اجازه دهید تا نیم ساعت بجوشد تا هنگامی که کاملا غلیظ شود.سپس آن را کنار بگذارید تا سرد شود.

فر را روی دمای 190 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.سپس خمیر کاداییف را به تکه های کوچک تقسیم کنید.کره را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود.سپس در ظرفی رشته های کاداییف را با کره خوب مخلوط کنید.

قابلمه دیگری را بردارید و با کره اضافی آن را خوب چرب کنید.نیمی از رشته ها را ته قابلمه خود بریزید و آنها را با کمک قاشق صاف کنید.پنیرها را روی رشته ها بریزید.پس از آن نیمه باقی مانده رشته های کاداییف را روی  پنیر بریزید و با کف دست روی آنها فشار بیاورید.

هنگامی که فر کاملا گرم شد ، قابلمه را درون فر قرار دهید.مدت زمان لازم برای پخت شیرینی کونفه کاداییف 40 دقیقه  می باشد.آنقدر باید در فر باشد تا طلایی رنگ شود.سپس قابلمه را از فر خارج کنید و بلافاصله پس از آن شربت را روی شیرینی های خود بریزید.اجازه دهید تا شربت به خورد شیرینی های شما برود.توجه کنید که شربت شما حتما ولرم باشد.بعد از آن پودر پسته را برای تزئین روی شیرینی های خود بپاشید.شیرینی کونفه کاداییف برای سرو آماده است.یادتان باشد که این شیرینی ترکیه ای باید داغ داغ سرو شود.این شیرینی  خوشمزه را علاوه بر  پسته با  گردوی خرد شده  نیز تزئین می شود.

تهیه این شیرینی بسیار ساده می باشد که حتی به تخم مرغ هم نیازی ندارد.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *