شیرینی سنتی کشمشی

شیرینی سنتی کشمشی

شیرینی های سنتی از دیرباز مورد توجه خانم های خانه دار ایرانی بوده است.از جمله شیرینی های سنتی و خانگی ، شیرینی کشمشی می باشد.کشمش سرشار از مواد مورد نیاز برای بدن می باشد و برای بدن بسیار مفید می باشد.اگر شما به کشمش علاقه دارید ، حتما این شیرینی را در منزل برای عزیزان خود تهیه کنید.درست کردن آن کاملا ساده می باشد.لازم نیست شیرینی کشمشی را از شیرینی فروشی ها و شهر های دیگر تهیه نمایید ، بلکه به راحتی خود شما آن را آماده نموده و از خوردن شیرینی سنتی کشمشی لذت ببرید.

 

مواد مورد نیاز شیرینی سنتی کشمشی:

آرد                  100 گرم

روغن جامد         100 گرم

پودر قند             100 گرم

تخم مرغ             3عدد

کشمش               5 قاشق غدا خوری

بیکینگ پودر        1 قاشق چای خوری

وانیل                 4/1 قاشق چای خوری

 

دستور تهیه شیرینی سنتی کشمشی:

ابتدا فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید.سپس روشن کنید و بگذارید تا آماده شدن مواد شیرینی گرم شود.

در ظرفی مناسب روغن را بریزید ، سپس پودر قند را به آن اضافه کنید.به کمک هم زن برقی خوب هم بزنید.پس از آن وانیل را به مواد خود اضافه نمایید.سپس به هم زدن با هم زن به مدت زمان 5 دقیقه ادامه دهید.

تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد خود اضافه کنید.در هر بار که تخم مرغ را اضافه می کنید ، مواد را 2 دقیقه هم بزنید و در آخر آنها را به مدت 5 دقیقه با یکدیگر مخلوط نمایید.بهد از آن نوبت به اضافه کردن بیکینگ پودر می رسد.هنگامی که مواد خوب با یکدیگر مخلوط شد آرد را آرام آرام به مواد اضافه کنید.قبل از اضافه کردن آرد باید 3 بار آرد الک شود.

پس از آنکه آرد اضافه شد با کمک قاشق مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید.تا هنگامی که مواد یکسانی بدست بیاید.در مرحله بعدی کشمش ها را بشویید و در سبدی بریزید تا کاملا آب آنها گرفته شود.پس ازآن کشمش ها را به مواد خود اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مواد شیرینی کشمشی خود را درون قیفی بریزید.ابتدا کف قالب یا سینی فر خود را چرب کنید و سپس آن را با ورقه های روغنی بپوشانید.به کمک قیف و به اندازه یک قاشق سوپ خوری از مواد شیرینی روی قالب بریزید.سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید.مدت زمان آماده شدن شیرینی سنتی کشمشی شما 15 تا 20 دقیقه می باشد. پس از آنکه شیرینی ها را از فر خارج نمودید اجازه دهید تا کمی خنک شود ، سپس  برای سرو آماده می باشد.

 

نکته :

1.      اگر مواد شیرینی کشمشی شما شل بود ، مقداری آرد همراه یک قاشق سوپ خوری روغن مایع به آن اضافه کنید تا مواد شما سفت تر شود.

  1. اما اگر مواد شیرینی کشمشی خیلی سفت بود می توانید به مواد خود یک عدد سفیده تخم مرغ را اضافه نمایید.
  2. به جای روغن جامد ، می توانید از کره نیز استفاده کنید که در این صورت 125 گرم کره کافی می باشد.

 

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *