شیرینی لقمه ای سیب

شیرینی سیب

شیرینی لقمه ای سیب

شیرینی لقمه ای سیب بسیار ساده و در مدت زمان کوتاهی تهیه می شود.این شیرینی خانگی را می توانید بریا انواع میان وعده های خود و نیز در مراسم ها سرو نمایید.شیرینی لقمه ای سیب تنوعی در سلیقه شما در شیرینی پزی می باشد و نیز در بین سنین گوناگون طرفداران زیادی را دارد.

مواد مورد نیاز شیرینی لقمه ای سیب :

سیب : یک کیلو گرم

تخم مرغ : سه عدد

پودر شکر : دو پیمانه

مارگارین و یا کره : 50 گرم

وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

نمک : مقداری

روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم

آرد : یک پنجم پیمانه

نشاسته : دو قاشق سوپ خوری

آب لیمو : دو قاشق سوپ خوری

آب سرد : دو قاشق سوپ خوری

لیمو رنده شده : یک قاشق چای خوری

پودر شکر و پسته : دو قاشق چای خوری

دارچین : یک قاشق سوپ خوری

دستور تهیه شیرینی لقمه ای سیب :

کره را در کاسه ای ریخته و با هم زن برقی خوب هم بزنید.شکر را به کره آرام آرام اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد خود بیفزایید.سپس آب لیمو را همراه آب به آنها اضافه کنید.

آرد ، نشاسته ، بیکینگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط نمایید و الک کنید.سپس آرد را به مواد خود در چهار مرحله و به آرامی اضافه نمایید تا خمیر شما آماده گردد.

سیب ها را از عرض برش زنید. آنها را خشک نمایید.برش های خشک سیب را در دارچین بزنید و در خمیر داغ فرو ببرید وسپس در روغن داغ سرخ نمایید.روغن اضافی شیرینی لقمه ای سیب را با حوله بگیرید و در ظرف سرو خود بچینید.برای تزیین روی آنها را پودر قند و پسته بریزید.برای تزیین بیشتر می توانید از کمی شکلات تلخ استفاده نمایید.شکلات را ذوب کنید و همراه پودر قند برای تزیین شیرینی لقمه ای سیب استفاده نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *