شیرینی پنیری خامه ای توت فرنگی

شیرینی پنیری خامه ای توت فرنگی

طعم توت فرنگی طعمی بسیار خوشمزه را دارد که همراه خامه طعم خوشمزه آن چند برابر می شود.شما بدون هیچ دردسری می توانید این شیرینی خامه ای را در منزل تهیه کنید.این نوع از شیرینی خامه ای خانگی مناسب جهت مراسم های خاص شما می باشد.

مواد مورد نیاز نان شیرینی پنیری خامه ای :

پنیر خامه‌ای نرم شده                         1 بسته (تقریباً 227 گرمی)
کره نرم شده                                   2 تکه (16 قاشق غذاخوری)
آرد همه منظوره                             2 فنجان
شکر قنادی                                   برای روی شیرینی
نمک                                           2/1 قاشق چای‌خوری

مواد مورد نیاز برای داخل شیرینی پنیری خامه ای:

پنیر خامه‌ای، نرم شده                        1 بسته (تقریباً 227 گرمی)
شکر قنادی                                    1.2 فنجان  یا به سلیقه خودتان کمی بیشتر
عصاره‌ی خالص وانیل                      1 قاشق چای خوری
مربای توت فرنگی                            به مقدار لازم

 

دستور تهیه شیرینی پنیری خامه ای:

در مرحله اول کاسه را برداشته و پنیر خامه ای را داخل آن بریزید.سپس کره را به آن اضافه نمایید.با کمک هم زن برقی مواد را آنقدر هم بزنید تا کاملا نرم شوندو نیز به رنگ روشنی در بیاید و پف کند.آرد را 3 بار الک کنید.آرد الک شده و نمک را آرام آرام به مواد خود بیفزایید.به هم زدن ادامه دهید تا مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

تخته ای را برداشته و روی آن را شکر قنادی بپاشید.خمیر را روی تخته قرار دهید و به 4 تقسیم مساوی قسمت کنید. هر قسمت را به صورت گلوله های گرد در آورید.سلفون را روی خمیر ها بکشید وآنها را به مدت زمان 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

برای تهیه مواد داخل شیرینی ، ظرفی برداشته و پنیر خامه ای را داخل آن بریزید.سپس شکر قنادی و وانیل را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید.هنگامی که مواد حالت خامه ای و نرم را به خود گرفت ، آنها را کنار بگذارید.روی تخته  کمی آرد بپاشید.خمیر را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای اتاق برسد.

هر گلوله خمیر را  به ضخامت 3.5 میلیمتر صاف کنید.خمیر را به صورت مربع های 3 در 3 برش بزنید.مرکز هر خمیر را 2/1 قاشق چای خوری از مربا توت فرنگی و 2/1 قاشق چای خوری از مواد پنیر خامه ای بریزید.برای راحتی می توانید از قیف شیرینی پزی استفاده نمایید.لبه های خمیر را به یکدیگر بچسبانید.مواد آماده شده را به مدت زمان 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

در این مدت فر را روی 190 درجه سانتی گراد قرار دهید و اجازه دهید تا گرم شود.شیرینی ها را از یخچال خرج نموده و به مدت زمان 10 تا 12 دقیقه داخل فر قرار دهید.پس از خنک شدن می توانید شیرینی های خامه ای توت فرنگی را سرو نمایید.

نکته :شیرینی ها را در ظرفی قرار دهید که هوا وارد ظرف شما نشود.این شیرینی پنیری خامه ای را در فریزر می توانید تا 3 ماه نگهداری کنید.مقدار شیرین بودن این شیرینی خامه ای بستگی به سلیقه شما دارد.

شیرینی پنیری خامه ای توت فرنگی را می توانید در میهمانی های خود با نوشیدنی گرم سرو نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *