طرز تهیه پای بیف با پنیر

طرز تهیه پای بیف با پنیر

پای بیف با پنیر

پای بیف سرشار از انرژی می باشد و به دلیل سبزیجات گوناگونی که در مواد آن وجود دارد برای بدن بسیار مفید می باشد.پای بیف با پنیر علاوه بر یک عصرانه ، آن را می توانید جایگزین وعده غذایی خود نمایید.

مواد مورد نیاز پی بیف با پنیر :

روغن گردو              به مقدار لازم

گوشت چرخ‌کرده       1 کیلوگرم

پیازچه کوچک         10 عدد

هویج                      300 گرم

ساقه کرفس              1عدد

آرد سفید                  2 قاشق غذاخوری

آب سبزیجات            200 میلی لیتر

آب گوشت                 1 لیتر

آویشن تازه                8 ساقه

 

برای خمیر:

آرد سفید                 250 گرم

کره                       75 گرم

جعفری                  1 دسته

پنیر بلوچیز             80 گرم

پودر آویشن              1 قاشق چای خوری

زرده تخم‌مرغ           2 عدد

آب                       به مقدار لازم

 

دستور تهیه پای بیف با پنیر :

تابه ای را برداشته و آن را روی حرارت گرم کنید ، سپس دو قاشق غذا خوری روغن را در آن بریزید.3/1 از گوشت خود را در تابه بریزید.آنقدر تفت دهید تا طلایی رنگ شود.سپس باقی مانده گوشت ها  را به آن اضافه نموده و بگذارید طلایی شود.این کار باعث می شود تا تمامی گوشت شما به طور یکدست به رنگ طلایی در بیاید.سپس آن را کنار بگذارید.

پیاز ها را بشویید ، پوست بگیرید و آنها را خرد کنید و در تابه دیگری بریزید.سپس هویج ها را پوست بکنید و آنها را ریز خرد کنید.سپس هویج ها را به پیاز اضافه کنید و تا زمانی که نرم شود به تفت دادن ادامه دهید .سپس کرفس ها را خرد نمایید و به پیاز و هویج خود اضافه کنید.به مدت زمان 3 دقیقه مواد را با یکدیگر تفت دهید.

گوشت را روی حرارت گذاشته و آرد را 3 بار الک کنید.آرد الک شده را به گوشت خود کم کم اضافه کنید.2 دقیقه به هم زدن ادامه دهید.سپس آبگوشت و آب سبزیجات را به گوشت و آرد اضافه کنید.حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا بجوشد.نمک و فلفل را به آنها بزنید.سپس شاخه آویشن را به مواد در حال جوشیدن اضافه کنید.حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مواد 2 ساعت بجوشد تا نرم شود.

دستور تهیه خمیر پای بیف با پنیر:

ابتدا کاسه ای را برداشته و آرد را 3 بار الک کنید. آرد الک شده را در کاسه بریزید.کره را به آرد اضافه نمایید.مواد را به خوبی با کمک دست خود ورز دهید تا به صورت گلوله های کوچک در بیاید.سپس بلوچیز و آویشن را به مواد خود اضافه نمایید.به ورز دادن ادامه دهید تا حالتی خمیری شکل را پیدا کند.زرده تخم مرغ را به مواد خود اضافه کنید.اگر می خواهید حالت خمیری را پیدا کند کمی آب به مواد خود اضافه کنید.

فر را روی 200 درجه سانتی گراد بگذارید.اجازه دهید تا فر کاملا گرم شود.خمیر را به قسمت مساوی تقسیم نمایید.قالب را کمی چرب نمایید.نیمی از خمیر را درون قالب قرار دهید.مخلوط گوشت را درون خمیر قرار دهید.سپس لایه دوم را روی مواد قرار دهید.

قالب را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر قرار دهید.صبر کنید تا سطح آن طلایی شود.اکنون پای بیف شما آماده می باشد.

 

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *