موس شکلات سفید با کیک توت فرنگی

موس شکلات سفید با کیک توت فرنگی

کیک توت فرنگی جزئی از کیک های خانگی می باشد.شما می توانید این کیک را همراه موس شکلات سفید  درست کنید و از خوشمزگی این کیک لذت کافی را ببرید.

 

مواد مورد نیاز کیک توت فرنگی :
شکلات سفید خردشده       115 گرم
خامه                          120 میلی لیتر یا نصف پیمانه
شیر                           120 میلی لیتر یا نصف پیمانه
وانیل                          نصف قاشق چای خوری
کره                           115 گرم یا نصف پیمانه
شکر                          175 گرم یا سه چهارم پیمانه
تخم مرغ                     3 عدد
آرد                           255 گرم یا دو پیمانه
بیکینگ پودر               2 قاشق چای خوری
توت فرنگی ورقه شده     675 گرم
خامه                          750 میلی لیتر یا سه پیمانه برای روی کیک
پودر قند                     3 قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای موس شکلات سفید:
شکلات سفید خردشده    250 گرم
یا نیم پیمانه خامه         250 میلی لیتر یا نیم پیمانه
اسانس توت فرنگی       یک قاشق چای خوری (در صورت تمایل)

دستور تهیه کیک توت فرنگی  :

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید و اجازه دهید تا گرم شود.دو قالب کیک را به قطر 23 سانتی متر انتخاب نموده و کف آن را کمی چرب کنید .سپس کف قالب ها را با ورقه های روغنی بپوشانید.سپس کمی آنها را چرب کنید و کمی آرد روی آنها بپاشید.

خامه و شکللات را در ظرفی ریخته و آن را درون ظرفی پر از آب  جوش قرار دهید.سپس آن را روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب هم بزنید تا شکلات شما آب شود.آنقدر ادامه دهید تا مخلوط یکنواختی به دست آید.ان را کنار بگذارید تا کاملا سرد شود.

ظرفی بزرگ را برداشته و کره و شکر را درون آن بریزید.با هم زن برقی مواد را خوب هم بزنید.بعد از مدت 3 تا 5 دقیقه هم زدن باید مواد روشنی بدست بیاید.تخم مرغ ها را یکی یکی بشکانید و به مواد خود اضافه کنید.سپس خوب مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید.

آرد و بیکینگ پودر را 3 بار الک کنید و در ظرفی  دیگر آرد و بیکینگ پودر و وانیل را بریزید .آرد و شکلات دوب شده را به مایه کیک اضافه کنید. هم بزنید.هنگامی که همه مواد با یکدیگر خوب مخلوط شد آنها را به دو قسمت کرده ، هر کدام را درون قالب ها بریزید.

قالب ها را به مدت زمان 20 تا 25 دقیقه در فر از قبل گرم شده بگذارید.پس از پخت ، قالب ها را از فر خارج کرده و به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.سپس آنها را روی شبکه سیمی قرار دهید و آنها را از ورقه روغنی جدا کنید.

دستور تهیه موس شکلات سفید :

در یک شیر جوش متوسط شکلات و خامه را بریزیدو آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.شروع به هم زدن نمایید تا خوب مخلوط شود.اگر از اسانس توت فرنگی استفاده می کنید آن را به شکلات اضافه نمایید.مواد را از روی حرارت بردارید و آن را در کاسه گودی بریزید و در جایخی قرار دهید تا خود را بگیرد.سپس آن را از جا یخی خارج کنید و آن را با چنگال خوب بزنید.

کیک را با چاقوی پهن از وسط برش دهید.4 لایه کیک را ایجاد کنید.یک لایه را در بشقابی قرار دهید و 3/1 موس را روی آن بریزید.3/1 توت فرنگی ورقه شده را روی آن قرار دهید.و لایه دوم کیک را روی آن قرار دهید و این کار را تا لایه آخر کیک ادامه دهید.

خامه را با پودر قند مخلوط کنیدو با هم زن برقی بزنید تا فرم بگیرد و کمی سفت شود. با نصف خامه زده شده روی سطح و دیواره کنار کیک را بپوشانید. بقیه خامه را در یک قیف مخصوص فرم دادن خامه بریزید و کیک را با دو ردیف گل خامه تزئین کنید، سپس بقیه توت فرنگی های ورقه شده را روی آن بچینید و تزئین کیک را کامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *