کیک بدون فر

کیک بدون فر

خیلی از دختر خانم ها و کدبانو های ایرانی به دلیل عدم وجود  زمان و استفاده از مواد و وسایلی که برای پخت کیک نیاز است از پختن آن صرف نظر می کنند.گاهی پخت کیک آنقدر سخت به نظر می رسد که ترجیح می دهیم آن را در کمترین زمان و از قنادی ها تهیه کنیم.اما گاهی کیک های خانگی را به راحتی و با طعم دلخواه نیز می توان تهیه نمود.اینجا کیکی را آماده می کنیم که حتی نیازی به فر ندارید و زمان کمتری از وقت شما را می گیرد.با این روش شاید به پخت انواع کیک و شیرینی های خوشمزه علاقه مند شوید. علاوه بر آن مواد آماده ای که در بازار وجود دارد ، پخت کیک را بدون آنکه ظرف زیادی کثیف شود در بر می گیرد.

مواد لازم:

 پودر کیک در طعم دلخواه ( طمع توت فرنگی ، موزی و وانیل پیشنهاد میشود )

تخم مرغ             سه عدد

آب یا شیر           ۳/۴ لیوان

روغن مایع          ۱/۲ لیوان

 

دستور پخت :

در مرحله اول 3 عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکانید و با کمک هم زن برقی آن ها را با هم مخلوط کنید.با هم زن دستی تخم مرغ ها به اندازه لازم پف نمی کند.آنقدر هم بزنید تا سفید رنگ شود.سپس آب یا شیر را به اندازه 4/3 لیوان به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.بعد از آن به اندازه 2/1 لیوان به مواد اضافه می کنیم اما این بار از دور متوسط هم زن برقی استفاده نمایید.به مدت زمان یک دقیقه با تخم مرغ ها مخلوط نمایید.

نکته : پودر کیک رشد می تواند از مارک های خوب پودر کیک باشد .چون بعد از پخت بوی ضخم نمی دهد.علاوه بر آن کیک شما طعم و عطر خوبی را پیدا می کند و نیز  پودر کیک با قیمت مناسبی که در دسترس شما قرار دارد می تواند انگیزه ای برای کیک پختن شود.

پودر کیک را را آرام آرام به مواد خود اضافه نمایید.می توانید برای هم زدن از قاشق کمک بگیرید و یا از هم زن برقی با دور آهسته استفاده نمایید.انقدر ادامه دهید تا مواد خمیری یکسانی بدست آید.مقداری کشمش سیاه را درون سبدی بشویید و بگذارید آب آن برود ، سپس کشمش ها را به مواد خود اضافه نمایید.اضافه کردن کشمش به دلخواه می باشد.

مواد کیک ما بعد از کمی هم زدن آماده است. ماهیتابه ای ترجیحا از جنس چدن را با روغن چرب کنید.مطمئن شوید که دیواره های آن نیز چرب شده است.خمیر کیک خود را درون ماهیتابه بریزید.با استفاده از قاشق روی مواد کیک را کاملا مسطح کنید تا بعد از پخت کیکمان به صورت یکنواخت بدست بیاید.شعله پخش کن را روی گاز قرار دهید.سپس شعله را کم کنید.مدت زمان لازم برای پخت کیک 20 دقیقه می باشد .بیشتر از این زمان کیک شما می سوزد.برای آنکه روی کیک بپزد باید 15 دقیقه اول یک طرف کیک و 5 دقیقه آخر طرف دیگر کیک را می پزیم.

اگر ترجیح دادید کیک را درون فر قرار دهید ، قالب را چرب نموده و کف آن را ورقه های روغنی قرار دهید. فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد و یا 350 درجه فارنهایت قرار داده و بگذارید گرم شود.سپس مواد را درون قالب بریزید و آن را در طبقه پایین فر قرار دهید.مدت زمان لازم برای این کیک بین 40 تا 45 دقیقه می باشد.

بعد از سرد شدن کیک آن را از قالب جدا کنید و تزئین نملیید.برای تزئین می توانید از خامه و نیز پودر قند استفاده نمایید.حتی با کمی تکه هایی از میوه می توان کیک خود را زیباتر نمود.

نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *