کیک تابستونی گیلاس

کیک تابستونی گیلاس

با فرا رسیدن فصل تابستان می توانید کیک های زیادی درست کنید که سر شار از ویتامین باشه .

مواد مورد نیاز:

آرد                           250   گرم

شکر                        150   گرم

کره                           80    گرم

تخم مرغ                     3      عدد

 گیلاس بدون هسته       250     گرم

وانیل                         4/1    قاشق چای خوری

بکین پودر                    1       قاشق چای خوری

بادام پودر شده                4       قاشق غذا خوری

شیر                         4/1      پیمانه

دستور پخت :

ابتدا گیلاس را بیرون از یخچال گذاشته تا به دمای محیط برسد .توجه کنید که استفاده از گیلاس نامرغوب مزه کیک ما را تغییر خواهد داد.در مرحله اول آرد را خوب الک می کنیم .بعد از الک کردن آرد بیکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می نماییم.بعد از آن وانیل و شکر و کره را مخلوط می کنیم اگر هم زن برقی در دسترس شما نبود به سادگی با همزن دستی انجام دهید تا مواد به صورت یکدست و خالص باشد.بعد از همزن مواد تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید.هر بار که یک عدد تخم مرغ را اضافه کردید به مدت یک دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ ها به خوبی در مواد ما حل شوند.

در آخر هنگامی که تمام تخم مرغ ها را اضافه نمودید در حدود پنج دقیقه کاملا مواد را هم بزنید.با این روش کیک به خوبی عمل می آید.سپس نوبت به شیر می رسد.شیر را کم کم به آرامی به مایه خود اضافه نموده و دوباره هم زدن را ادامه دهید.بعد از بدستآمدن  مواد یکدست ، آرد الک شده همراه بیکینگ پودر را به آن اضافه نمایید.این مواد را با هم به خوبی و به مدت پنج دقیقه هم بزنید.سپس به آن پودر بادام را اضافه کرده و به مدت دو دقیقه هم زدن را ادامه داده تا مواد شما آماده گردد.

توجه :اگر پودر بادام دوست ندارید و یا در دسترس شما قرار ندارد می توان از اضافه نمودن آن خودداری نمود.در ضمن هیچ گاه شیر سرد را به مواد خود اضافه نکنید بلکه بگذارید به دمای محیط برسد و سپس ازآن استفاده نمایید.

برای استفاده از قالب هم به ورق روغنی نیاز دارید و هم به مقداری کم روغن  و یا کره. قالب شما ارتفاع  آن نباید بیشتر از 5 سانتی متر باشد بلکه باید از قالبی مسطح و پهن استفاده نمایید. ابتداکره را روی حرارت بخار قرار دهید تا آب شود .سپس قالب مورد نظر را با با کره و روغن مایع خوب چرب کنید.بعد از آن ورقه های روغنی را در کف قالب قرار دهید.

فر خود را در دمای  180 درجه سانتی گراد بگذارید تا گرم و آماده شود.قالب کیک را  به مدت زمان 40 تا 50 دقیقه در فر قرار بدهید.بعد از آماده شدن کیک بگذارید خنک شود.بسته به نوع سلیقه  خود می توان کیک را با پودر قند و یا خامه و نیز گیلاس های زیبا تزئین نمود.اگر شما می خواهید از شکر کمتری استفاده کنید و یا بیماری قند شما را تهدید می کند می توانید به راحتی 30 گرم از شکر را کاهش دهید تا بتوانید کیک کم شیرین تر اما خوشمزه را به سادگی تهیه کنید.

بعضی افراد گاهی به جای گیلاس از قیسی استفاده می نمایند.در هر صورت استفاده میوه تابستانی در  کیک بسیار مطبوع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *