کیک کاراملی با آرد برنج

کیک کاراملی با آرد برنج

به دلیل استفاده از آرد برنج درون این کیک ، بسیار بافت نرم و خوبی دارد.آرد برنج باعث طعمی خاص در کیک شما  می شود که آن را بسیار خوشمزه می کند.آرد برنج خود به تنهایی دارای خواص زیادی می باشد.طعم کارامل نیز ، طعم خاصی می باشد که استفاده از آن در دسر ها و کیک ها باعث می شود  ، نظر همه از جمله کودکان را به خود جلب نماید.هدف از درست کردن کیک کاراملی ، نتیجه بهتر در زمان کمتر و پخت آسان آن می باشد.

مواد لازم:

آرد برنج                   یک لیوان
شکر                       نصف لیوان
شیر                        چهار قاشق
تخم مرغ                   یک عدد
روغن                      یک استکان
آب                          یک لیوان تقریبا
بکینگ پودر               یک قاشق
گلاب                       چند قاشق

مواد روی کیک:

پودر کارامل               یک عدد

لیوان شیر                5/1 لیوان

 

دستور پخت :

ابتدا در مرحله اول آرد را درون ظرفی بریزید ، سپس تخم مرغ ها را به آرد خود اضافه کنید و شروع به هم زدن نمایید.

بعد از مدت زمان 2 دقیقه شکر را آرام آرام به مواد خود اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.سپس روغن را به مواد اضافه کنید.بعد از مدت زمان 2 دقیقه هم زدن ، آب را روی مواد خود بریزید.هر بار هم زدن به هم زن برقی نیازی ندارید.پس از آن بیکینگ پودر و گلاب را به مواد خود بیفزایید.مواد خود را به مدت زمان 5 دقیقه خوب هم بزنید.

ظرف پیرکسی را انتخاب کنید و داخل آن را خوب چرب کنید.خمیر به دست آمده را درون ظرف خود بریزیدو با کمک قاشق روی آن را صاف کنید.

فر را روی دمای 150 درجه سانتی گراد قرار دهید و بگذارید تا گرم شود.ظرف کیک خود را به مدت نیم ساعت در فر قرار دهید تا آماده شود و در این مدت کارامل را درست کنید.

یک پاکت پودر کارامل را با 5/1 لیوان شیر مخلوط کنید.این مواد را به مدت زمان 3 دقیقه خوب هم بزنید تا حل شود.سپس بعد از نیم ساعت کیک خود را از فر خارج می کنیم و کاراملی درست شده را به روی کیک خود می ریزیم ، سپس کیک را به مدت زمان 10 دقیقه داخل فر می گذاریم.البته با همان درجه حرارت 150 درجه سانتی گراد.بعد از پخته شدن کیک بگذارید تا خنک شود ، سپس آن را از قالب جدا کنید.کیک شما آماده سرو می باشد.کیک شما نیازی به تزئین خاصی ندارد.کیک کاراملی مناسب برای عصرانه و صبحانه می باشد.حتی در مراسم ها و میهمانی های خود می توان این کیک ساده و کلاسیک را سرو نمود و از بافت نرم آن لذت برد.

پختن هر کیکی با آرد برنج باعث می شود کیک شما بسیار نرم و نیز خوش طعم باشد.حتی می توانید به جای کارامل از مایع شکلاتی روی کیک استفاده کنید.اما توصیه می کنیم این نوع کیک با کارامل حتما امتحان گردد.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *