تارت خانگی سیب

طرز تهیه تارت خانگی سیب

طرز تارت خانگی سیب

 

تارت خانگی از انواع دسری می باشد که شما می توانید در میهمانی ها و مراسم های خود آن را سرو نمایید.می توانید برای تنوع انواع تارت را در منزل به سادگی تهیه نمایید.تارت سیب حتی مناسب برای جشن تولد ها و مراسم های خاص نیز می باشد.تاترت سیب را می توانید با بستنی های رنگی نیز سرو نمایید اما بستگی به سلیقه شما دارد.

 

مواد مورد نیاز تارت سیب :

آرد                         300 گرم

کره                         200 گرم

نمک                        4/1 قاشق چایخوری

آب                          3 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ              2 عدد

مواد داخل تارت :

شکر                        100 گرم

کره                         100 گرم

وانیل                        3/1  قاشق چای خوری

سیب                         به مقدار لازم

دستور تهیه تارت سیب:

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.سپس آرد را 3 بار الک نمایید.کاسه ای را برداشته و آرد و نمک را در کاسه بریزید.200 گرم کره را از یخچال خارج کنید و آن را به صورت مربع شکل برش دهید.آنها را به آرد اضافه نمایید.آرد و کره را به کمک نوک انگشتان خود مالش دهید تا به صورت دانه های شن دربیاید.

در ظرفی دیگر آب و زرده های تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط نمایید.سپس آرد و کره را به آن اضافه کنید.با دستان خود مواد را با یکدیگر مخلوط کنید اما آن را ورز ندهید.مواد آماده شده را در نایلون قرار دهید و به مدت زمان 1 ساعت آن را در یخچال بگذارید.

سیب را پوست بکنید و به صورت ورقه های نازک ببرید. سیب ها را درون آب سرد و آبلیمو قرار دهید تا سیب های شما سیاه نشود.

کف و دیواره های قالب تارت خود را با کره چرب کنید.خمیر را از یخچال خارج کنید.ورقه های روغنی را روی سینی قرار دهید و خمیر را روی آن با کمک وردنه پهن کنید.سپس خمیر را روی قالب خود قرار دهید.سیب های ورقه ای را روی خمیر بچینید.

100 گرم شکر را با 3/1 قاشق چای خوری وانیل  مخلوط نمایید.آن را روی سیب های ورقه شده بپاشید.100 گرم کره را ریز خرد کنید و روی مواد خود بریزید.سپس قالب را درون فر از قبل گرم شده قرار دهید.بگذارید به مدت زمان 30 تا 40 دقیقه در فر باقی بماند.سپس قالب را از فر خارج کنید.اجازه دهید تا کاملا سرد شود.سپس تارت را برش بزنید

تارت خود را می توانید همراه خامه ، بستنی ، و یا مربا سرو کنید.خامه را می توانید از قنادی نیز تهیه کنید.

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *