تارت ویژه

تارت

تارت ویژه

یکی از دسر های محبوب تارت می شود که در اقسام گوناگونی تهیه و سرو می شود.در این مرحله نوع جدیدی از تارت را ارایه می دهیم که همرا ه با کارامل طعم لذیذی دارد.تارت ویژه مناسب برای انواع جشن ها می باشد.هم چنین این تارت را می توانید با انواع نوشیدنی های گرم مانند قهوه و نیز نوشیدنی سرد مانند آبمیوه سرو نمایید.

مواد مورد نیاز تارت ویژه :

پودر بیسکویت کرم‌دار وانیلی : 400 گرم

کره ذوب شده : 50 گرم

موز له شده : یک عدد

مواد مورد نیاز روی پای :

موز : 3 عدد

سس کارامل : یک لیوان

خامه فرم گرفته : 400 گرم

سس‌ کارامل اضافی برای تزئین

مواد لازم برای تهیه سس کارامل :

شکر : 400 گرم

آب سرد : 60 میلی‌لیتر (یک‌چهارم لیوان)

خامه صبحانه : 200 گرم

آب‌جوش : 125 میلی‌لیتر (نصف لیوان)

دستور تهیه تارت ویژه :

ابتدا کارامل را آماده می کنیم .شکر را در قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید. آب سرد را با شکر مخلوط نمایید.بدون هم زدن و در زمانی که قهوه ای رنگ در آمد آب جوش را اضافه کنید.پس از کمی هم زدن خامه را اضافه نمایید.اجازه دهید تا کمی بجوشد.سپس سس را کنار بگذارید تا خنک شود.

در ظرفی پودر بیسکوییت را با کره ذوب شده مخلوط نمایید.سپس موز له شده را اضافه نمایید و با کمک انگشتان خود مخلوط نمایید تا خمیر آماده شود.ظرف پای را برداشته و مواد را کف آن فشرده قرار می دهیم .سپس یک لایه خامه روی آن قرار داده و موز ها را حلقه حلقه روی آن می گذاریم .سپس دوباره خامه روی موز ها قرار می دهیم .دور تارت را با فیف و ماسوره با خمیر شکل می دهیم و وسط ان را با سس کارامل پر می کنیم .برای تزیین تارت روش های گوناگون وجود دارد.سپس به مدت زمان سه ساعت قالب را در یخچال نگهداری می نماییم.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *