خرما پیچ شیرینی مقوی

خرما پیچ شیرینی مقوی

 

خرما پیچ شیرینی مقوی می باشد که می توان به سادگی و با کمی حوصله آن را در منزل تهیه نمود.این شیرینی برای همه نوع سنی مناسب می باشد.اگر کودکان شما علاقه ای به خوردن خرما ندارند ، با درست کردن شیرینی خرما پیچ می توان آنها را به خرما علاقه مند نمود.علاوه بر اینکه مقوی می باشد ، شیرنی خرما پیچ بسیار پر انرژی می باشد.

مواد لازم برا ی خمیر:

شکر                 8/1 پیمانه

آب                   نصف پیمانه

خمیر مایه           نصف قاشق سوپخوری

روغن مایع         15 گرم

تخم مرغ            1عدد

نمک                 نصف قاشق چایخوری

آرد                   190 گرم

مواد میانی برای خرما پیچ:

خرمای              25  عدد هسته و پوست گرفته

آب                   4/1 پیمانه

کره                  1 قاشق سوپ خوری

دارچین              1 قاشق سوپ خوری

دستورتهیه خمیر خرما پیچ :

آب را درون ظرفی بریزید ، سپس یک قاشق چای خوری از شکر را با خمیر مایه مخلوط کنید.بعد از آنکه خمیر مایه فعال شد باقی مانده شکر را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.سپس سفیده تخم مرغ را جدا کرده و همراه روغن و نمک در ظرفی جدا گانه مخلوط می کنیم .با چنگال به راحتی می توان تخم مرغ ها را در یک دقیقه به هم زد.سپس تخم مرغ ها را به مواد خمیر مایه اضافه نموده و به خوبی مخلوط نمایید.

آرد را الک کرده و به خمیر مایه خود کم کم و به آرامی اضافه کنید.سپس خمیر نرمی به دست می آید .آن را کنار بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.می توانید درون آرد خود از مقدار اندکی بیکینگ پودر نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه مواد میانی خرما پیچ :

خرما را به همراه آب درون قابلمه ای بریزید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید.آنقدر باید روی گاز قرار بگیرد تا کاملا له شود و به صورت خمیر مانند در بیاید.پس برای زود آماده شدن خرما عجله نکنید و شعله گاز را زیاد نکنید.این کار باعث نتیجه عکس خواهد شد..سپس از روی حرارت خرما را بردارید وکره و دارچین را به آن اضافه کنید.سپس بگذارید تا خنک شود.

این نوع از شیرینی را می توانید با چایی سرو نمایید.علاوه بر آن نیز شیرینی خرما پیچ را می توانید در میز صبحانه خود قرار دهید تا انرژی لازم جهت کارهای روزمره خود را داشته باشید.شیرینی خرما پیچ به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند مناسب جهت استفاده در تمامی فصل ها و روز ها  باشد.

 

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *