دسر فرانسوی سوفله پرتقال

دسر فرانسوی سوفله پرتقال

سوفله واژه فرانسوی می باشد.در معنای لغوی  سوفله به معنای پف کردن می باشد.برای پف کردن سوفله باید به خوبی سفیده تخم مرغ ها را هم بزنید.اگر بخواهید سوفله شما در مجلس بدرخشد ، باید کمی نمک را در سفیده تخم مرغ ها اضافه نمایید.سوفله پرتقال از جمله سوفله های خوشمزه می باشد که به سادگی آماده می شود.سوفله ارزش غذایی بالایی را دارد و حتی گاهی به عنوان غذا گاهی سرو می شود.تنها نکته برای تهیه سوفله سرو سریع آن بعد از بیرون آمدن فر می باشد.می توانید سوفله پرتقال را در خود پوست پرتقال سرو نمایید تا کمی سوفله شما متفاوت تر از همیشه باشد.

مواد مورد نیاز سوفله پرتقال :

پرتقال متوسط                 4 عدد

آب پرتقال                      2/1 پیمانه

آرد ذرت                       2 قاشق غذاخوری

عسل                           1 قاشق غذاخوری

شکر                            4/1 پیمانه

زرده تخم‌مرغ                  2 عدد

سفیده تخم‌مرغ                  3 عدد

پوست پرتقال رنده شده       1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه سوفله پرتقال:

در مرحله اول ابتدا فر را روی درجه حرارت 190 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا گرم شود.سپس پرتقال ها را از سر جدا کنید و داخل آنها را خالی کنید.دقت کنید تا خیلی نازک و یا ضخیم نشود. ظرفی را برداشته و آرد  ذرت را داخل آن بریزید.سپس شکر را به آن اضافه نمایید و آنها را با یکدیگر مخلوط نمایید.پوست پرتقال رنده شده را همراه شکر به مواد خود اضافه نمایید.سپس مواد را در قابلمه ای ریخته و قابلمه را روی حرارت کم قرار دهیدو شروع به هم زدن نمایید.آنقدر هم بزنید تا مواد کاملا غلیظ شود.سپس مواد را از روی حرارت کنار بگذارید .

زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا نمایید.زرده ها را در کاسه ای بریزید و آنها را با چنگال خوب بزنید.سپس دو قاشق غذا خوری از مواد قابلمه را داخل زرده تخم مرغ بریزید.فوری مواد را هم بزنید تا زرده تخم مرغ ها نبندد.سپس باقی مواد قابلمه را به آن اضافه نمایید و به هم زدن خود ادامه دهید.مواد را پس از مخلوط کردن کنار بگذارید تا سرد شود.

سفیده های تخم مرغ را با کمک هم زن برقی خوب هم بزنید تا پف کند و سفید رنگ شود.پس از آن سفیده تخم مرغ را به زرده ها اضافه کنید.با کمک قاشق به حالت دورانی مواد را هم بزنید تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

پرتقال ها را در سینی فر بچینید.مواد سوفله را در هر پرتقال بریزید.مواد باید 4/3 پرتقال ها را پر کند.سپس سینی فر را به مدت زمان 18 تا 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.هنگامی سوفله ها پف کرد آن را از فر خارج کنید و با پودر قند تزئین نمایید.اکنون سوفله های پرتقالی آماده سرو می باشد.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *