دسر پاییزی خرمالو

دسر پاییزی خرمالو

 

یکی از دسر های پاییزی و مناسب برای عصرانه دسر کرم خرمالو می باشد.این دسر با طعم دلنشین خود می تواند عصر پاییزی خوبی را برای شما و عزیزانتان تداعی کند.

مواد مورد نیاز دسر کرم خرمالو:

زرده ی تخم مرغ                        2 عدد

شکر                                      2/1 پیمانه

شیر                                       1 و 4/1 پیمانه

پودر ژلاتین                              4 قاشق چای خوری

آب سرد                                   3/1 پیمانه

خرمال                                    150 گرم له شده یا  2 عدد متوسط

خامه ی فرم گرفته                       1 پیمانه

خرمالوی خرد شده                       1  عدد برای تزئین

 

دستور تهیه شیرینی دسر کرم خرمالو:

ابتدا در مرحله اول زرده تخم مرغ را جدا کنبد و در ظرفی بریزید.به زرده تخم مرغ ها شکر را اضافه نمایید.با کمک هم زن برقی با دور متوسط مواد را خوب هم بزنید.آنقدر هم بزنید تا مواد رنگ روشن را به خود بگیرد.

در قابلمه ای شیر را بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود.سپس زرده تخم مرغ  و شکر را به شیر گرم شده اضافه نمایید.هم چنان مواد را با هم زن برقی هم بزنید.پس از آنکه مواد به خوبی مخلوط شدند آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

ظرفی برداشته و پودر ژلاتین را در ظرف بریزید.سپس آب سرد را روی ژلاتین بپاشید وظرف خود را روی بخار آب قرار دهید.یا اینکه به مدت زمان 1 دقیقه آن را در ماکروفر قرار دهید تا ژلاتین شما کاملا شفاف شود.هنگامی که ژلاتین آماده شد آن را به مواد ولرم شیر و زرده تخم مرغ اضافه نمایید.مواد را کنار بگذارید تا به دمای اتاق برسد.

پوست خرمالو را از آن جدا کنید و گوشت آن را کاملا له کنید.خرمالو های له شده  را به مواد خود اضافه کنید.مواد را کمی مخلوط نمایید.کم کم خامه را به مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید.اگر خامه را یکجا به مواد خود بیفزایید آن وقت گوله گوله می شود.اگر قالب شما فلزی می باشد همانند ژله ، قالب را چند لحظه در ظرف آب جوش بگذارید تا مواد به راحتی از قالب جدا شود.

برای تزئین می توانید از خرما لو ، خامه فرم گرفته و یا ترافل های رنگی استفاده نمایید. این دسر خوشمزه را شما می توانید در جشن ها و مراسم های خاص سرو نمایید.سر خرمالو همراه نوشیدنی گرم بسیار دلچسب می باشد.مدت زمان تهیه دسر خرمالو بسیار کم می باشد و با استفاده از کمترین مواد می توان آن را به راحتی در منزل تهیه نمود.

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *