سوفله با طعم توت فرنگی

دسر سوفله با طعم توت فرنگی

درست کردن سوفله علاوه بر ظاهر شیکی که دارد بسیار لذیذ می باشد.شما می توانید سوفله توت فرنگی برای مراسم خاص مانند جشن تولد ها استفاده نمایید.توت فرنگی جزئی از میوه های لذیذ می باشد که می توانید انواع دسر ها را با آن تهیه نمایید.سوفله نیز گزینه مناسبی برای یک عصرانه دلنشین در کنار عزیزان شما می باشد.

مواد مورد نیاز سوفله توت فرنگی :

سفیده تخم مرغ            5 عدد

شکر                         به مقدار لازم
کره یا مارگارین           به مقدار لازم
توت فرنگی خرد شده    2 پیمانه
شکر                         4/1 پیمانه
نشاسته ذرت               4  قاشق غذاخوری
شکر                        2/1 پیمانه
شیره توت فرنگی       به مقدار لازم  (یا شکلات مایع )

دستور تهیه سوفله توت فرنگی:

ابتدا تخم مرغ ها شکسته و سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا نمایید.سپس سفیده تخم مرغ ها را به مدت 30 دقیقه بیرون از یخچال قرار دهید تا بماند.به کمک کره و یا مارگارین قالب های سوفله را چرب نمایید.اگر از قالب استفاده نمی کنید ، می توانید از فنجان استفاده نمایید.درو نقالب ها را کمی شکر بپاشید و قالب را تکان دهید تا شکر به دیواره های قالب شما بچسبد.قالب ها را روی سینی فر قرار دهید و آن را کنار بگذارید.

فر را در دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود. کاسه ای را برداشته و توت فرنگی را داخل آن بریزید، سپس 4/1 پیمانه شکر را به توت فرنگی ها اضافه نمایید.مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید.سپس کتسه را به مدت زمان 15 دقیقه کنار گذاشته تا کاملا آب بیندازد.سپس توت فرنگی ها و نشاسته ذرت را با یکدیگر در غذاساز ریخته و مخلوط نمایید.آنقدر ادامه دهید تا مواد نرم و یکدست شود.

در کاسه ای بزرگ سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا حالت پفکی و سفید شوند.سپس نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید و به هم زدن خود ادامه دهید.

با کمک کاردک سفیده تخم مرغ را در کاسه ای بریزید .مخلوط توت فرنگی ها را به آن اضافه نمایید.به آرامی مواد را هم بزنید تا پف آن نخوابد.مواد آماده شده را داخل سوفله بریزید.

سینی فر را به مدت زمان 15 تا 18 دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار دهید.برای اطمینان از پخت سوفله ها می توانید از چنگال استفاده کنید.سپس سوفله ها را از فر خارج کنید و پس از کمی سرد شدن آنها را با شیره توت فرنگی و یا شکلات تزئین  نمایید.سوفله توت فرنگی شما اکنون آماده سرو می باشد.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *