شیرینی خانگی مسقطی

شیرینی خانگی مسقطی

شیرینی مسقطی شیرینی محبوبی که مصرف آن در ماه مبارک رمضان زیاد می باشد.اما درست کردن آن برای بسیاری از افراد سخت به نظر می آید.اما این شیرینی خانگی و لذیذ بهتر است در خانه تهیه شود و به صورت ها و اشکال دلخواه در بیاید.

مواد لازم:

شكر                   250 گرم

آب                     750 ميلي ليتر

نشاسته                 100 گرم

وانيل                   8/1قاشق چاي خوري

كره                     1 قاشق چاي خوري

گلاب                   4/1 پيمانه

آرد گندم               به ميزان لازم

پودر نارگيل           جهت تزئين

پودر پسته             جهت تزئين

دستور پخت :

شکر را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم قرار دهید.بگذارید آرام آرام بجوشد.در ظرف دیگر نشاسته را در 250 میلی لیتر آب سرد وگلاب حل کنید.جوری حل شود تا مانند دوغ شود.سپس آن را روی ظرف جوشان شکر و آب بریزید.مرتبا مواد خود را هم بزنید.آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا مواد دیگر به قابلمه نچسبد و رد قاشق شما روی مواد بماند.

در مرحله بعدی وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.سپس مواد را از روی حرارت بردارید.بعد از آن کره را به مواد اضافه کنید و خوب به هم زنید تا یکدست شود.

کف سینی را آرد بپاشید و مواد را روی آن پهن کنید.روی مواد را با لایه ای از پودر نارگیل بپوشانید.سینی را به مدت زمان 1 ساعت درون یخچال قرار دهید.سپس مواد خود را از یخچال خارج کنید و به اشکال دلخواه برش بزنید.روی تکه های برش زده را با خلال پسته تزئین کنید.

 

نکته : این شیرینی را می توان همراه چای سرو نمود.اما از آنجا که دارای انرژی زیادی می باشد می تواند جزیی از عصرانه شما باشد.با کمی حوصله می توان این شیرینی خانگی را به سادگی تهیه نمود.علاوه بر آن می توانید این شیرینی را به صورت دورنگ نیز آماده نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *