موس کلاسیک با طعم شکلات

موس

موس کلاسیک شکلاتی

موس می تواند یکی از بهترین دسر ها باشد.زیرا هم در مدت زمان کوتاهی آماده می شودو تهیه آن بسیار ساده است و نیز مواد اولیه بسیار کمی را نیاز دارد.برای تهیه موس کلاسیک می توانید با کمی سلیقه ان را در میهمانی های خود و هم چنین میان وعده های خود استفاده نمایید.شما می توانید در کنار موس کلاسیک از انواع نوشیدنی ها و نیز بستنی استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز موس کلاسیک شکلاتی :

شیلات خرد شده : 180 گرم

کره خرد شده : یک چهارم فنجان

زرده تخم مرغ : چهار عدد

وانیل : سه قاشق غذا خوری

خامه زده شده : یک فنجان

دستور تهیه موس کلاسیک شکلاتی :

کره در ظرفی فلزی بریزید و روی بخار آب در حال جوشیدن و یا در مکروفر قرار دهید تاذوب شود.کره را در کاسه ای بریزید و شیلات خرد شده را به آن اضافه نمایید.دوباره مواد را با کمک کمی حرارت گرم کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود.زرده های تخم مرغ و شیر را در کاسه ای ریخته و با کمک هم زن برقی و دور متوسط خوب هم بزنیدو هم زدن را به مدت زمان پنج دقیقه ادامه دهید تا مواد یکدست شود.

زرده های تخم مرغ را به کره و شیلات اضافه کنید و خوب هم بزنید.سپس وانیل را به مواد خود بیفزایید.پس از آنکه مواد خوب مخلوط شدند ؛ خامه زده شده را آرام آرام به مواد اضافه کنید. هم بزنید.

مواد را در کاسه و یا لیوان های یکدست بریزید.این مواد را به مدت زمان چهار ساعت در یخچال نگداری کنید.برای تزیین می توانید از توت فرنگی و یا شکات استفاده نمایید.اگر از میوه های گوناگون برای تزیین استفاده می کنید  ، بهتر است این کار را در هنگام سرو انجام دهید.

 

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *