پای کدو

پای کدو

پای کدو

استفاده از انواع پای برای مهمانی های غیر رسمی و نیز عصرانه بسیار مفید می باشد.پای کدو را می توانید به راحتی در منزل تهیه نمایید.پای کدو طعمی متفاوت دارد که برای تنوع بسیار مناسب می باشد.

مواد مورد نیاز پای کدو:

تخم مرغ بزرگ   2 عدد

شکر قهوه ای   110 گرم

نمک   1 قاشق چای خوری

خامه   250 گرم

شیر 120 گرم

ادویه   به میزان لازم مانند دارچین ، زنجبیل ، رازیانه ، میخک و فلفل سیاه

بیسکوییت   230  گرم

روغن گیاهی مایع   4 قاشق غذا خوری

کره   30 گرم

مغز گردو برای تزیین   به مقدار لازم

دستور تهیه پای کدو :

فر را روی دمای 130 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا گرم شود .کدو را با پوست به قطعات کوچک خرد کرده و آنها را کمی بزید و یا بخار پز کنید تا نرم شود.اجازه دهید تا آب آن برود و سرد شود.کدو را با قاشق له کنید و داخل یک تور بریزید تا آب کدو گرفته شود و خمیری شکل در بیاید.خامه و شیر را با هم زن برقی خوب بزنید .سپس شکر را به مواد خود اضافه نمایید.وقتی مواد یکدست شد کدو ها را به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را همراه ادویه خوب هم بزنید تا مخلوط شود.پس از آن تخم مرغ ها را به مایع خود اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بیسکوییت دایجستیو را پودر کنید.آنها را با روغن و کره و نیز روغن گیاهی را مخلوط نمایید.سپس قالب خود را با بیسکوییت بپوشانید.حتی دیواره های قالب را با مواد خوب بپوشانید.پس از آن مواد پای را به دروی قالب بریزید.روی مواد را با کمک قاشق صاف کنید.قالب را به مدت زمان 90 دقیقه در فر قرار دهید.بهتر است قالب را در طبقه پایین فر قرار دهید.این دسر را همراه نوشیدنی گرم مانند چای و یا قهوه سرو نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *