چیز کیک آناناس

چیز کیک آناناس

چیز کیک یخچالی با طعم آناناس

این روزها چیز کیک طرفدار بسیاری دارد.این چیز کیک مزیتی که دارد برای اینکه بدون نیاز به فر آماده می شود.

مواد مورد نیاز:

بیسکویت                     200 گرم (ساقه طلائی مینو)

پنیر خامه ای                 200 گرم ( پنیر خامه ای کاله)

خامه                           200 گرم

کره                            100 گرم

وانیل                          ۱ قاشق چایخوری

شکر                           نصف  لیوان ( برای اینکه  کمی شیرین تر باشد پس سه چهارم لیوان شکر )

پودر ژله آناناس              1 بسته

آب جوش                     4 قاشق غذاخوری

یخ                              4 حبه

ژله آلبالو                      1 بسته

آبجوش                        1 لیوان

یخ                             8 حبه

کمپوت آناناس                برای تزئین

مروارید های خوراکی      برای تزئین

دستورتهیه :

ابتدا ظرف خود را انتخاب نمایید.ترجیحا قطر ظرف شما 20 سانتی متر باشد بهتر است.برای کف آن چون چیز کیک شما سرد می باشد از سلفون باید استفاده نمود.اما سلفون باید دو لایه باشد تا اگر یکی پاره شد لایه زیرین استفاده شود.

 

توجه : برای انتخاب ظرف دقت نمایید تا دچار مشکل نگرددید.باید قطر بالا و پایین  ظرف یکسان باشد.هرگز از کاسه گود استفاده نشود.

ابتدا بیسکوییت ها را با دستان خود کاملا خرد نمایید.سپس به کمک آسیاب بیسکوییت ها را آسیاب نمایید.سپس کره را از قبل بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای اتاق برسد و کمی نرم شود.بعد از آن کره و بیسکوییت را با هم مخلوط نمایید.سپس مواد خمیری شکلی بدست می آید که آن را داخل قالب بریزید و درون فریزر قرار دهید.برای اینکه این خمیر کف قالب به خوبی پهن گردد از انتهای یک لیوان صاف می توانید کمک بگیرید.

در ظرفی دیگرپنیر خامه ای و شکرو وانیل را خوب با یکدیگر مخلوط نمایید.سپس خامه را به آن اضافه کنید.سپس پودر ژله آناناس را با 4 قاشق غدا خوری آب جوش حل کنید وآن را در دمای 100 درجه مکروفر به مدت 30 ثانیه قرار دهید.این کار باعث حل شدن پودر ژله درون آب می شود.سپس 4 تکه یخ را به آن اضافه نمایید.

توجه : دقت کنید پودر ژله کاملا” در آب جوش حل بشود وگرنه دونه های ژله را در دهان  حس خواهید کرد .

سپس زله را به مواد پنیر خود اضافه کرده و هم می زنیم.بهتر است از همزن برقی استفاده کنبد تا ژله یکنواخت با مواد مخلوط شود.سپس این مواد را درون قالب ریخته و درون یخچال می گذاریم تا ببندد.

در این زمان ژله آلبالو را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده تا حل شود .بعد از آن 8 تکه یخ را به آن اضافه می کنیم.پس از آن که چیز کیک خود را گرفت  ، ژله آلبالو را روی چیز کیک ریخته و داخل یخچال می گذاریم.

برای خارج کردن چیز کیک از قالب سلفون را به سمت بالا بکشید تا به راحتی ار قالب جدا شود.این چیز کیک را با کمپوت آناناس و مرواریدهای خوراکی تزئین نمایید.

برای جشنها ومراسم های خاص خود می توانید از این چیز کیک لذت کافی را ببرید.اما استفاده مداوم از چیز کیک به دلیل کالری بالا باعث ایجاد مشکل و خطر برای سلامتی شما می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *