کاپ کیک چغندر

کاپ کیک

کاپ کیک چغندر

در انواع مافین ها می توان از کاپ کیک چغندر برای تنوع استفاده نمود.این نوع از کاپ کیک طرفداران خاص خود را دارد.به هممین دلیل مناسب برای مهمانی ها و مجالس شما می باشد.

مواد مورد نیاز کاپ کیک چغندر :

شکلات تیره : 115 گرم

کره : 115 گرم

چغندر : 250 گرم پخته

تخم مرغ : 3 عدد

آرد : 225 گرم

بیکینگ پودر : نصف قاشق چای خوری

شکر دانه ریز : 200 گرم

آرد گندم : یک و یک دوم قاشق غذا خوری

مواد فراستینگ کاپ کیک چغندر  :

خامه 35 درصد : یک پیمانه

وانیل مایع : یک قاشق چای خوری

شکر قهوه ای روشن : 75 گرم

شکلات تیره : 150 گرم

 

دستور تهیه کاپ کیک چغندر :

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد و یا 360 درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود.داخل سینی مافین خود کپسول کاغذی قرار دهید و یا آن را با اسپری چرب کنید.

چغند ر را بپزید و پوست بکنید.سپس آن را رنده کنید.شکلات را خرد کنید و با کره مخلوط نمایید.سپس شکلات را روی بخار آب ذوب کنید.آرد گندم را همراه بیکینگ پودر ونیز شکر الک نمایید.سپس شکلات ذوب شده را با چغندر مخلوط کنید.تخم مرغ ها را کمی با چنگال هم بزنید و به چغندر اضافه نمایید.بهتر است سریع هم بزنید تا تخم مرغ ها به دلیل گرمای شکلات نبندد.مخلوط آرد را به مواد خود بیفزایید.این کار را در چهار مرحله انجام نمایید.سپس مواد را در قالب مافین بریزید.سپس آرد را روی مواد الک کنید.قالب را به مدت زمان 20 تا 25 دقیقه در فر قرار دهید.سپس مافین ها را روی توری بچینید تا خنک شود.

برای تهیه فراستینگ تمامی مواد اولیه خود را با یکدیگر مخلوط نمایید.مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشدو سپس شکلات ها را درون مواد رنده کنید تا ذوب شود.پس از آن مواد را روی کاپ کیک چغندر بریزید.برای سرو می توانید از فراستینگ استفاده نکنید و کمی از پودر قند برای تزیین استفاده نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *