کراکر با طعم شکلات

کراکر شکلاتی

کراکر با شکلات

یکی از انواع شیرینی های خشک شیرینی کراکر می باشد.شما می توانید برای عصرانه و نیز مهمانی های خود از کراکر شکلاتی استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز کراکر شکلاتی :

آرد : دو لیوان

زرده تخم مرغ : یک عدد

پودر قند : یک لیوان

کره : 200 گرم

مغز گردو و یا بادام : 100 گرم

اسانس وانیل : چند قطره

نمک : یک سوم قاشق چای خوری

مواد مورد نیاز کرم میانی کراکر شکلاتی :

تخم مرغ : دو عدد

کاکائو : یک قاشق غذا خوری

شکر: یک لیوان

کره : 150 گرم

عسل : دو قاشق غذا خوری

دستور تهیه کراکر شکلاتی :

اجازه دهید تا کره در دمای اتاق نرم شود و آن را در کاسه ای بریزید و زرده های تخم مرغ را به آن اضافه نمایید.کمی هم بزنید و پودر قند را به آن اضافه نمایید.هنگامی که مواد کاملا مخلوط شدند نمک و اسانس وانیل را به مواد خود بیفزایید.مغز گردو و یا بادام را خوب بکوبید و آن را داخل مواد بریزید.کمی هم بزنید .

آرد را الک کنید و آرام آرام به مواد خود اضافه کنید.پس از آن خمیر یکدستی ایجاد می شود که نیازی به هم زدن زیاد ندارد.خمیر را داخل نایلون بگذارید و آن را به مدت زمان یک ساعت در یخچال نگه دارید تا سفت شود.

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد و یا 360 درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود.سطح کار را کمی آرد بپاشید و با وردنه خمیر خود را پهن کنید.سپس آن را قالب بزنید.شیرینی ها را در سینی فر بچینید .به مدت زمان 10 دقیقه شیرینی ها را در فر قرار دهید.پس از سرد شدن آنها را از سینی خارج نمایید.

دستور تهیه کرم کراکر شکلاتی :

کره را روی حرارت قرار دهید.سپس شکر و عسل و نیز تخم مرغ و پودر کاکائو را به آن اضافه نمایید.مواد را به آرامی هم بزنید تا کمی غلیظ و یکدست شود.پس از آن کرم را کنار بگذارید تا سرد شود.سپس با کمک هم زن کرم را خوب هم بزنید تا خود را بگیرد.

میان دو لایه از شیرینی را با کرم بپوشانید و در ظرف سرو بچینید.کراکر شکلاتی را می توانید با نوشیدنی گرم سرو نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *