کیک تک نفره به سبک فرانسوی

کیک فرانسوی

کیک تک نفره فرانسوی

کیک تک نفره به دلیل ظاهر مناسبی که دارد ، برای انواع مهمانی ها و نیز جشن ها قابل استفاده می باشد.این کیک خوشمزه را می توانید با نوشیدنی گرم سرو نمایید.حتی برای تزیین و سرز می توانید از بستنی نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز کیک تک نفره:

آرد همه منظوره    1/3پیمانه

نمک    1/4 قاشق چای خوری

کره    9 قاشق غذا خوری

شکر سفید      1/2 پیمانه و 2 قاشق غذا خوری

پودر بادام    یک پیمانه

سفیده تخم مرغ    5 عدد

عسل      یک قاشق چای خوری

توت فرنگی    12 تکه

دستور تهیه کیک تک نفره :

در مرحله اول فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد و یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا کاملا گرم شود.آرد و پودر بادام و شکر را با یکدیگر مخلوط نمایید.قبل از آن آرد را الک کنید.کره را روی حرارت قرار دهید تا تغییر رنگ بدهد.سپس اجازه دهید تا کره بجوشد.اما پس از تغییر رنگ بلافاصله آن را از روی حرارت کنار بگذارید.سپس آن را از صافی رد کنید تا قسمت های سوخته و سیاه رنگ آن جدا شود.

کره را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.سفیده تخم مرغ ها را خوب با هم زن برقی و یا دستی بزنید.سپس عسل را به آن اضافه نمایید.پس از مخلوط شدن آرد را در سه مرحله به مواد اضافه کنید.می توانید مقداری از اسانس وانیل نیز داخل مواد بیفزایید.کره خنک شده را به مواد خود اضافه کنید.نیازی به هم زدن ندارید ، فقط به نرمی مواد را مخلوط نمایید.

قالب های مافین خود را با اسپری چرب کنید.با کمک اسکوپ هر مافین را تا نیمه پر کنید.ر وسط هر مافین یک توت فرنگی نصفه و یا هر میوه را به دلخواه قرار دهید.سینی مافین را به مدت زمان دقیقه در فر قرار دهید.پس از کمی خنک شدن آن را در ظرف بچینید و با چای سرو نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *