کیک مافین شکلاتی با کرم شکلاتی

کیک مافین شکلاتی با کرم شکلاتی

مواد مورد نیاز کیک مافین شکلاتی :

آرد                   1 و نیم لیوان

پودر کاکائو          4/1 لیوان

پودر قند یا شکر     1 لیوان

جوش شیرین         1 قاشق چای خوری

نمک                  2/1 قاشق چای خوری

قهوه دم کرده        1 لیوان

سرکه سفید           1 قاشق غذاخوری

روغن                 3/1 لیوان

کره                    100 گرم

شیر                    2/1 لیوان

زرده تخم مرغ        3 عدد

عسل                   3 قاشق غذاخوری

شکلات و وانیل       مقداری

 

دستور تهیه کیک مافین شکلاتی:

در مرحله اول ابتدا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد قراردهید تا کاملا گرم شود.ابتدا کاسه ای برداشته و پودر قند یا شکر ، پودر کاکائو ، نمک ، جوش شیرین و وانیل را درون آن بریزید.سپس این مواد را به  خوبی الک نمایید تا یکدست شود.

نکته :برای تهیه قهوه ، پودر قهوه را به اندازه 2 قاشق چای خوری و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید .

قهوه آماده شده را در ظرفی دیگر با سرکه و روغن به خوبی مخلوط کنید.سپس اجازه دهید تا کمی خنک شود و پس از آن مواد خشک را به آن اضافه نمایید.نیاز ی به هم زدن زیاد نیست.کاغذ های مافین را داخل قالب های مافین قرار دهید.مواد را داخل کاغذ ها بریزید اما توجه کنید تا سر خالی باشد.

قالب را داخل فر از قبل گرم شده  به مدت زمان 15 تا 20 دقیقه قرار دهید.پس از این مدت آن را تست کنید . اگر پخته بود آن را از فر  خارج کنید.بگذارید تا کاملا خنک شود.

دستور تهیه کرم روی مافین :

زرده های تخم مرغ ، شیر و عسل را داخل قابلمه ای بریزید و خوب با همزن دستی بزنید تا یکدست شود. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و آرام آرام هم بزنید تا کرم غلیظ شود ( دقت کنید که کرم نجوشد ، اگر شروع به جوشیدن کردآن را از روی حرارت بردارید و مجدد قرار دهید ).

پس از اینکه کرم غلیظ شد ،  مقداری شکلات تخته ای را داخل کرم بریزید و هم بزنید تا شکلات آب شود. سپس کرم را کنار بگذارید تا خنک شود و به دمای محیط برسد.  کره را از 1 ساعت قبل در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود .سپس آن را داخل کاسه ای بریزید و با دور تند همزن برقی هم بزنید تا غلیظ و خامه ای شود. سپس مواد کرم را که خنک شده است به کره زده شده اضافه کنید و 3 دقیقه با همزن بزنید تا مواد کرم خوب باهم ترکیب شوند.کرم را داخل قیف بریزید و روی مافین ها را با این کرم بپوشانید ، با شکلات تخته ای می توانید طرح هایی ایجاد کنید و روی مافین قرار دهید ، مافین را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس به همراه چای یا قهوه سرو کنید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *