کیک مغردار برای صبحانه

کیک مغردار برای صبحانه

برای درست کردن کیک صبحانه مقوی برای فرزندان خود می توانید از انواع کیک های مغزدار استفاده کنید تا انرژی بدن را تامین نمایید.

مواد مورد نیاز:

کره                         100 گرم

شکر                        4/3 پیمانه

تخم مرغ                    3 عدد

موز                         2 عدد

وانیل                        1/4 قاشق چای خوری

خامه                        2 قاشق سوچ خوری

کشمش پلویی               2/1 پیمانه

بکینگ پودر               2/1 و 1 قاشق چای خوری

آرد                          2 پیمانه

 

دستور پخت :

در مرحله اول شکر و کره را با هم زن برقی و دور کند هم میزنیم.این کار را آنقدر ادامه می دهیم تا شکردرون کره حل شود.بعد از آن تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه می کنیم .در هر بار که تخم مرغ ها را اضافه کردیم خوب هم می زنیم .این کا ر باعث می شود کیک حالت اسفنجی تری داشته باشد.بعد از اضافه کردن تمامی تخم مرغ ها هم زدن را تا 5 دقیقه دیگر ادامه می دهیم.سپس وانیل را کم کم و به آرامی اضافه می کنیم و به مدت 2 دقیقه دیگر هم می زنیم.

در مرحله بعدی برای راحتی کار ، موز ها را حلقه حلقه نموده و به مواد خود اضافه می نماییم.بعد از کمی هم زدن خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم.

توجه : استفاده از موزهای سالم نتیجه بهتری دارد.

در مرحله بعدی نوبت به کشمش ها می رسد.با مخلوط کردن کشمش ها با مقدار اندکی آرد از ته نشین شدن آن در مایه کیک جلوگیری می کنیم.اگر این کار را انجام ندهیم ، کشمش ها به انتهای قالب رفته و کیک را می سوزاند.

بعد از اضافه کردن کشمش ها بیکینگ پودر را همراه مقدار کمی نمک و نیز آرد به مواد اضافه می کنیم.سپس به مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم  تا یکدست شود و خمیر نسبتا سفتی بدست بیاید.

باید از قالب لوف استفاده کنیم.ابتدا کره را آب کرده و قالب خود را چرب می کنیم.سپس ورقه روغنی را داخل قالب قرار می دهیم.بعد ازآن فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود.سپس نیمی از مواد را داخل قالب می ریزیم .روی آن را با چیپس میوه و قیسی می پوشانیم.باقیمانده مواد را روی آن ریخته و هنگامی که فر گرم شد ، درون فر قرار می دهیم. پس از زمان 40 دقیقه کیک ما آماده می باشد.

برای تزیین کیک نیز می توان از قیسی و یا تکه میوه استفاده کرد. برای مواد لایه کیک میتوان فقط از چیپس میوه استفاده نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *