بیسکوییت کارامل شکلاتی

بیسکوییت شکلاتی

بیسکوییت کارمل با شکلات

بیسکوییت کارامل بسیار لذیذ می باشد.هم چنین تهیه آن راحت و آسان است.برای جشن ها و مهامانی های خانگی می توانید بیسکوییت کارامل را سرو نمایید.

مواد مورد بیسکوییت کارامل:

کره                               3/4پیمانه

شکرسفید                     1/4 پیمانه

عصاره وانیل خالص          1/2قاشق چای خوری

آرد همه منظوره              1 و 1/2پیمانه

کارامل                         یک قوطی شیر عسلی

شکلات تلخ                   170 گرم

کره                             1/2قاشق غذا خوری

 

دستور تهیه بیسکوییت کارامل:

فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا کاملا گرم شود.از قاب مربعی 23 سانتی متری استفاده نمایید و کف آن را با فویل بپوشانید تا لبه فویل از کناره قال بیرون بیاید.

با هم زن دستی و یا برقی کره و شکر را مخلوط نمایید تا یکدست و سبک شود.پس از کرمی شدن وانیل را به مواد اضافه نمایید.آرد و نمک را الک کنید.سپس آن را به مواد اضافه نمایید تا خمیر بدست بیاید.این خمیر مانند خرده بیسکوییت و نرم می باشد.خمیر را در داخل قالب بریزید و با کمک نوک انگشتان خود و یا پشت قاشق روی آن را صاف نمایید.

خمیر را با چنگال سوراخ سوراخ نمایید تا در داخل فر پف نکند.به مدت زمان 20 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید تا کناره های آن طلایی شود.

کارامل شیر عسسلی را در قابلمه برریزید و روی آن را فویل بکشید.برای مدت یک ساعت روی حرارت قرار دهید.فقط چند با آن را چک کنید و هم بزنید.هنگامی که غلظ شد آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.سپس آن را روی مواد داخل قالب بریزید.آن را پخش کنید و روی قالب را بپوشانید.برای مدت زمان نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد و سفت شود.

شکلات تلخ را همراه کره در ظرف نسوز بریزید و آن را روی طرف آب در حال جوشیدن قرار دهید تا ذوب شود.هنگامی که شکلات به دمای اتاق رسید آن را روی کارامل بریزید.سپس به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.با کمک چاقوی تیز این بیسکوییت کاراملی را برش بزنید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *