دسر مسقطی با بهار نارنج

دسر مسقطی با بهار نارنج

ارزش غذایی مسقطی به دلیل وجود پسته ی آن می باشد.این دسر مقوی مناسب برای بدن به ویژه در ماه مبارک رمضان می باشد.پسته سرشار ازاسید های چرب امگا 6 و امگا 9 و نیز امگا 3 می باشد که تاثیر خوبی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.این اسید های چرب باعث می شود تا احساس گرسنگی ما به حداقل برسد.پس پسته میان وعده مناسبی می باشد که بخش زیادی از انرژی بدن را تامین می کند.

 

مواد مورد نیاز مسقطی با بهار نارنج:

نشاسته                     یک پیمانه

گردوی خرد شده         یک‌ سوم پیمانه

آب                         2 لیوان

عرق بهارنارنج           نصف لیوان

شکر                       نصف لیوان

زعفران                   یک قاشق غذاخوری

مغزپسته                   به میزان لازم

مغز بادام                  به میزان لازم

 

نکته: این مواد برای 4 نفر کافی می باشد.

 

دستور تهیه مسقطی با بهار نارج :

در ابتدا نشاسته را  همراه یک لیوان آب سرد مخلوط نمایید.کمی آنرا کنار بگذارید تا ته نشین بشود.سپس آب آن را خالی کنید.در این حالت نشاسته مانند خمیری می شود.آن را با 2 لیوان آب دیگر مخلوط نمایید.قابلمه ای را برداشته و نشاسته را درون آن بریزید ، سپس آن را روی حرارت قرار دهید.دائم آن را هم بزنید.آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا ترکیبی نرم و یکدست ایجاد شود و نیز مانند ماست غلیظ شود.شکر را آرام آرام به آن اضافه نمایید.سپس زعفران و عرق بهار نارنج را به خمیر نشاسته اضافه نمایید.سپس دوباره مواد را روی حرارت قرار دهید تا ترکیب یکدستی بدست بیاید.پس از آن شعله را خاموش کرده و گردوی خرد شده و بادام و پسته را متناسب به ذائقه خود مسقطی اضافه نمایید.وقتی مسقطی را از روی شعله برمی دارید به هم زدن خود ادامه دهید تا مسقطی رویه نبندد.سپس مسقطی را درون ظرف مورد نظر بریزید و آن را با مغز پسته و خلال بادام تزئین نمایید.

نکته:

  1. می توانید به جای آنکه مسقطی را درون یک ظرف سرو کنید ، آن را درون ظرف های کوچک بریزید و برای مهمانان خود سرو نمایید و آن را با پودر پسته و دارچین تزئین کنید.
  2. در طب سنتی مصرف مواد نشاسته دار توصیه شده است.این مواد به تدریج هضم شده و وارد جریان خون می شود.پس این نوع از دسر مناسب برای ماه رمضان می باشد.
  3. عرق بهار نارنج باعث کاهش حرارت درونی بدن می شود.بهترین دارو برای کنترل و پیشگیری از آفتاب سوختگی مناسب می باشد.عرق بهار نارنج خستگی و بی حالی را کاهش می دهد.

 

در کنار سرو این دسر خوشمزه شما می توانید نوشیدنی خنک و گوارا را سرو نمایید.می توانید با عرق بهار نارنج و به صورت سرد سرو نمایید ، تا میهمانان شما از این دسر لذت کافی را ببرند.نوشیدن عرق بهار نارنج در کنار مسقطی بهار نارنج بسیار نشاط آور می باشد زیرا سر شار از نشاسته و مواد مغدی می باشد.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *