دسر پاولووای شلیل و موز

دسر پاولووای شلیل و موز

 

این دسر مناسب برای فصل تابستان است.با میوه های تابستانی می توانید انواع  دسر های خوشمزه را آماده نمایید.دسر پاولووای شلیل و موز چون دسر سبکی می باشد ، جزئی از بهترین میان وعده ها محسوب می شود.

مواد مورد نیاز پاولووای شلیل و موز:

سفيده تخم مرغ                          4 عدد
شكر                                      250 گرم ( يک ليوان سر پر)
پودر كاكائو                             1 قاشق مربا خوري
وانيل                                     به مقداري
آب ليمو                                  1 قاشق غذا خوري
خامه                                     1 ليوان
شليل                                     2 عدد درشت
موز كوچک                             1 عدد
گردو و پسته خرد شده                 3 قاشق غذا خوري

دستور تهیه روی پاولووای شلیل و موز:

در مرحله اول فر را روشن نمایید و آن را روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.شکر را در مولینکس بریزید و شکر را کاملا پودر نمایید.ظرفی را انتخاب نمایید و سفیده تخم مرغ ها را جدا کنید.با هم زن برقی سفیده های تخم مرغ را خوب هم بزنید.آنقدرهم بزنید تا خوب پف کند و حالت پنبه ای به خود بگیرد. سپس شکر را آرام آرام به سفیده تخم مرغ ها اضافه نمایید.هم زدن شکر و سفیده تخم مرغ ها باید به مدت زمان 10 تا 15 دقیقه طول بکشد.سپس پودر کاکائو را به مواد بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید.پس از آن وانیل و آبلیمو را در حال هم زدن به مواد خود اضافه نمایید.

کف سینی فر را چرب کنید و آن را با ورقه های روغنی بپوشانید.مواد را کف سینی بریزید و با پالت آن را به صورت دایره 20 الی 25  در بیاورید.یا می توانید مواد را در قیف بریزید و به صورت گل های کوچکی ، دایره وار در بیاورید.نیمی از از گردو و پسته را در لبه بیرونی روی مایه بریزید.سینی را در فر گرم شده قرار دهید.پس از مدت زمان 25 دقیقه فر را خاموش کنید اما درب آن را باز نکنید.اگر درب فر را باز کنید مغز دسر خوب در نمی آید.سپس دسر را از فر خارج نموده و آن را با یک لایه خامه و میوه تزئین نمایید.

سپس روی آن را با نیم دیگری از پسته و گردوی خرد شده بپوشانید.اگر دسر شما ترک برداشت نگران نباشید.به دلیل حالت پوک مانند این دسر کمی ترک بر می دارد که در ظاهر باعث زیباتر شدن آن می شود.اگر تعداد افراد خانواده شما کم می باشد ، مواد دسر خود را نصف کنید.

برای تزئین می توانید میوه های خود را به صورت های زیبا برش بزنید و آن را روی دسر خود قرار دهید.این دسر ترکیبی از شیرینی مرنگ همراه خامه و میوه تابستانی می باشد.

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *