دسر ژله ای پف پفی

دسر ژله ای پف پفی

 

این دسر ژله ای به صورت دسر ژله ای رولی پف پفی  تهیه می شود.دسر خوشمزه ای که همه آن را دوست دارند و به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید.

مواد مورد نیاز دسر ژله ای پف پفی :

پف پفی                     یک بسته
ژله                          یک بسته با رنگ دلخواه
آب گرم                     سه چهارم لیوان
موز برای وسط رول      در صورت تمایل

 

دستورتهیه ژله پف پفی :

ابتدا برای درست کردن ژله مورد نظر خود یک لیوان آب را گرم کرده و در قابلمه ای کوچک با پودر ژله خود مخلوط نمایید.سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید.آنقدر هم می زنیم تا مایع ما کاملا شفاف شود.ما از ژله انار برای این کار استفاده می کنیم.اگر می خواهید لایه سفید شما بیشتر دیده شود از دو بسته پف پفی استفاده کنیم .ضخامت لایه سفید بستگی به سلیقه شما دارد.

پف پفی را درون مایع ژله بریزید.سپس آن را روی حرارت قرار دهید.پف پفی ها شروع به نرم شدن می کنند.سپس در ژله ما حل می شوند.در این مرحله نیازی به هم زدن زیاد ندارید.هنگامی که دیدید پف پفی ها در حال آب شدن درون ژله هستند ، قابلمه خود را از روی حرارت بردارید.سپس کمی هم بزنید تا بقیه پف پفی های ما کاملا حل بشوند.

ظرف مورد نظر خود را با سلفون بپوشانید.

نکته : اگر سلفون در دسترس شما قرار ندارد ، می توانید طرف خود را کمی چرب نمایید.برای این دسر از ظرف پیرکس استفاده نمایید.اما برای رول کردن بدون سلفون ممکن است کمی دچار مشکل شوید.

پس آن مواد را رول نمایید.در مرحله بعدی مواد را داخل ظرف بریزید.ظرف خود را به مدت زمان 50 تا 60 دقیقه درون یخچال قرار دهید.سپس ظرف را از یخچال خارج کنید و به صورت مساوی آن را برش بزنید.برای برش زدن چاقو را کمی خیس کنید تا به راحتی بتوانید برش بزنید.سپس برش های ژله را در ظرف با سلیقه خودتان بچینید.روی ژله های مورد نظر را ژله آلوورا بریزید.و بگذارید درون یخچال تا خود را بگیرد.اکنون دسر پف پفی شما آماده سرو می باشد.

 

 

نکات مهم درباره دسر ژله ای پف پفی :

  1. نکته ای که برای تهیه دسر پف پفی باید دقت کنید که پف پفی ها گرمای زیادی نبینند.
  2. می توانید در فصل زمستان از دانه های انار درون ژله آلوورا استفاده کنید.
  3. حفظ حالت کف مانند پف پفی برای ما خیلی مهم می باشد. چون همین امر باعث دو رنگ شدن ژله می شود  و اگر این کف از بین برود  یه خط سفید نازک باقی می ماند و جلوه کار را کم می کند.
  4. پف پفی ها اثری در رنگ ژله ما ایجاد نمیکند به خاطر همین در صورتیکه از پف پفی استفاده کنیم ژله ما هم چنان رنگ اصلی خودش روا دارد (نهایتا کمی مات می شود). در حالیکه وقتی از بستنی استفاده می کنیم کاملا رنگ ژله را تغییر می دهد و آن را روشن تر می کند.

 

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *