دونات با طعم شکلات

دونات شکلاتی

دونات شکلاتی

دونات حالت کیک و نیز تردی را دارد که مناسب برای عصرانه می باشد.دونات را می توانید با استفاده از شکلات تهیه نمایید که طعم عالی را به آن می دهد.

مواد مورد نیاز دونات شکلاتی:

تخم مرغ بزرگ   2 عدد

شکر سفید   2/3 پیمانه

اسانس وانیل خالص   1 و 1/2 قاشق چای خوری

آرد   3 پیمانه

بیکینگ پودر   3 قاشق چای خوری

نمک   1/2قاشق چای خوری

جوز هندی رنده شده   3/4 قاشق چای خوری

کره دوب شده   3 قاشق غذا خوری

شیر   1/2پیمانه

مواد روی دونات :

شکلات خرد شده   120 گرم

خامه کم چرب   1/2پیمانه

اسانس وانیل   1/2قاشق چای خوری

پودر قند   2پیمانه

 

دستور تهیه دونات شکلاتی:

آرد و بیکینگ پودر و نمک و جوز هندی را با هم مخلوط نمایید.بهتر است در ابتدا آرد را الک کنید.تخم مرغ ها را با هم زن دستی و یا بری با شکر خوب مخلوط نمایید.پس از 5 دقیقه وانیل را به مواد اضافه کنید.با سرعت متوط و در حال هم زدن آرد را در چهار مرحله به مواد اضافه کنید.پس از آن کره و شیر را با مواد مخلوط نمایید.پس از آن خمیر نرم خود را سلفون کشیده و نیم ساعت آن را کنار بگذارید.کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید.سپس روی میز مقداری آرد بپاشیدو خمیر را با وردنه روی آن پهن کنید.

با کمک دو قالب دایرهای بزرگ و کوچک دونات ها را آماده نمایید.سپس آنها را در سینی بچینید.می توانید از سرخ کن استفاده نماییدو یا اجازه دهید تا روغن روی گاز به خوبی داغ شود و سپس دونات ها را داخل آن سرخ نمایید.پس از طلایی شدن انها را روی دستمال قرار دهید تا روغن آن گرفته شود.سپس آن را در طف شکلات فرو ببرید و اجازه دهید تا خنک شود.

تهیه مواد روی دونات :

شکلات را داخل ظرف نسوز بریزید.خامه و کره را به آن اضافه کنید و شروع کنید به هم زدن.اسانس وانیل را نیز اضافه کنید.سپس به آرامی پودر قند را اضافه نمایید تا مواد یکدست شود.

نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *