شیرینی به سبک اتریشی

شیرینی به سبک اتریشی

بهتر است برای تنوع شیرینی های گوناگون را امتحان نماییم.شیرینی اتریشی ، شیرینی مورد علاقه بسیاری از ما ایرانی ها می باشد.تهیه آن به سادگی در منزل ممکن است.بارها این شیرینی خوشمزه را از قنادی ها تهیه نموده ایم.اما این شیرینی را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید و آن را جز شیرینی های خانگی محسوب نمایید.در هر جا و هر زمان می توانید با این شیرینی از عزیزان خود پذیرایی نمایید.

مواد مورد نیاز شیرینی اتریشی :

مارگارین نرم شده با دمای آشپزخانه               200گرم
پودر قند                                               80 گرم
اسانس وانیل (مایع)                                  3 قاشق چای خوری
زرده تخم‌ مرغ                                        4عدد
آرد                                                     250 گرم
شکلات تخته‌ ای آب شده                             50 گرم
پودر نارگیل برای تزئین                             50 گرم

دستور تهیه شیرینی اتریشی :

ابتدا فر خود را در درجه حرارت پایین قرار دهید تا گرم شود.سپس آن را روی درجه حرارت 135 درجه سانتی گراد بگذارید.قبل از درست کردن شیرینی ها فر را خوب گرم کنید تا زمان آماده شدن مواد شیرینی ، زمان خود را هدر ندهید وبتوانید بلافاصله قالب یا سینی فر را در فر قرار دهید.در مرحله بعدی سینی فر خود را با کمی روغن چرب کنید.سپس کف سینی فر را با ورقه های روغنی خوب بپوشانید.این کاغذ های روغنی را می توانید از فروشگاه لوازم قنادی تهیه کنید.

مارگارین را کمی نرم کنید.سپس آن را در کاسه ای بریزید و پودر قند را به آن اضافه نمایید.شروع به هم زدن کنید و آنقدر ادامه دهید تا مانند کرم شود.

ظرفی دیگر را بردارید.زرده های تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا کنید و آنها را در ظرف بریزید.سپس اسانس وانیل را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید.خوب مواد را هم بزنید.مواد تخم مرغ را به مارگارین اضافه کنید.آنها را خوب مخلوط کنید تا مواد یکدستی بدست آید.آرد را 3 بار الک کنید.آرد الک شده را آرام آرام به مواد بیفزایید.یا می توانید آرد را روی مواد خود الک نمایید.سپس آنها را مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی ایجاد شود.

قیف شیرینی پزی خود را آماده کنید و از ماسوره کنگره دار 1 سانتی متری استفاده کنید.خمیر آماده شده را درقیف خود بریزید. به کمک قیف و ماسوره خمیر را به اندازه 6 سانتی متر و به شکل میله ای  روی سینی فر ، با فاصله یکسان شکل دهید.سپس سینی فر را در فر از قبل گرم شده قرار دهید.مدت زمان پخت برای شیرینی اتریشی 20 دقیقه می باشد.باید پس از پخت شیرینی های اتریشی کمی تغییر رنگ دهند.پس از اتمام پخت اجازه دهید تا کمی در فر باقی بماند ، سپس سینی را از فر جدا کنید و اجازه دهید تا شیرینی ها کاملا خنک شوند.

شکلات را کمی روی حرارت ملایم آب کنید.با توجه به سلیقه خود می توانید از هر نوع از شکلات استفاده کنید.سر شیرینی ها را تقریبا به اندازه  2 سانتی متر در شکلات مایع فرو ببرید.سپس روی آن را پودر نارگیل بپاشید.اجازه دهید تا شکلات کمی خود را بگیرد.شیرینی اتریشی خود را در ظرفی مناسب برای سرو بچینید.

شیرینی اتریشی را می توانید با کمک قیف و ماسوله های گوناگون به هر شکلی در بیاورید ، اما شکل اصلی آن به صورت میله ای می باشد.این نوع از شیرینی را با هر نوشیدنی دلخواهی می توانید سرو نمایید.

 

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *