شیرینی سنیکر دودل

شیرینی سنیکر دودل

این شیرینی خانگی ، شیرینی است که تهیه آن راحت و ساده می باشد.اگر زمان برای شما اهمیت زیادی دارد و زمان کافی برای پخت شیرینی و دسر را ندارید ، می توانید این شیرینی خوش طعم را در هر زمانی برای خود و خانواده خود تهیه نمایید.

مواد مورد نیاز شیرینی سنیکر دودل:

عصاره وانیل                                    2/1 قاشق چای خوری
تخم مرغ                                          2 عدد بزرگ (در دمای اتاق)
شکر                                              1.5 فنجان – 300 گرم (دانه درشت)
کره                                                16 قاشق سوپ خوری -226 گرم (بی نمک – در دمای اتاق)
کرم تارتار                                        2 قاشق چای خوری
نمک                                               2/1 قاشق چای خوری
جوش شیرین                                      1 قاشق چای خوری
آرد                                                 2.5 فنجان – 350 گرم

مواد روی شیرینی :

دارچین                                                 1.5 قاشق سوپ خوری

شکر                                                    4/1 فنجان _350 گرم

دستور تهیه شیرینی سنیکر دودل:

در مرحله ابتدایی خمیر را آماده می کنیم .ظرفی را برداشته و آرد را سه بار الک کنید و در ظرف خود بریزید.سپس جوش شیرین ، کرم تارتار و نمک را به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید.مواد خود را بار دیگر الک نمایید و کنار بگذارید.سپس ظرف دیگری را برداشته و کره را در آن بریزید.شکر و وانیل را به کره اضافه نمایید.با هم زن دستی به مدت زمان 3 تا 4 دقیقه خوب هم بزنید تا مواد شما حالت پفی به خود بگیرد.

سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و با هم زن دستی و دور متوسط خوب به هم زدن ادامه دهید.آرد را در سه نوبت به مواد خود اضافه کنید.مواد را به خوبی مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید.خمیر را داخل پلاستیک بگذارید و بین 30 دقیقه تا 3 روز آن را در یخچال نگهداری کنید.

در ظرفی دیگر مواد رویه شیرینی یعنی شکر و دارچین را مخلوط نمایید.فر را در دمای 400 درجه فارنهایت و یا 204 درجه سانتی گراد بگذارید تا کاملا گرم شود.دو قالب را برداشته و کف آن را خوب چرب کنید ، سپس با ورقه های روغنی کف آن را بپوشانید.مقداری از خمیر را به اندازه یک قاشق غذاخوری بردارید و آن را به صورت گلوله های گرد در بیاورید.آن را در مواد دارچین و شکر بغلتانید و در سینی فر قرار دهید.شیرینی ها را به فاصله 5 سانتی متر از یکدیگر داخل سینی بچینید.

سینی فر را به مدت زمان 8 تا 10 دقیقه در فر قرار دهید تا روی شیرینی ها پف کند و به رنگ طلایی در بیاید.سپس اجازه دهید تا 10 دقیقه در فر باقی بماند تا خنک شود و آن را روی سینی توری بچینید تا کاملا خنک شود.

برای نگهداری شیرینی سنیکر دودل باید آنها را در ظرف در بسته و در دمای اتاق نگهداری کنید.با این روش 3 روز می توانید آنها را نگهداری نمایید.یا می توانید خمیر شیرینی را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت زمان 30 دقیقه داخل فریزر نگهداری کنید.سپس خمیر ها را در پلاستیک بگذارید و آنها را در ظرف در داری قرار دهید و دریخچال نگهداری کنید.با این روش می توانید شیرینی ها را در روز میهمانی خود به راحتی بپزید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *