موس کاراملی شیر عسل

موس

موس کاراملی

تهیه انواع موس بسیار راحت و ساده می باشد.شما می توانید در مدت زمان کوتاهی در منزل موس را تهیه نمایید.موس کاراملی مناسب هر سلیقه ای می باشد که می تواند آن را در انواع جشن ها و میهمانی های خانگی سرو نمود.هم چنین به عنوان میان وعده ای متنوع می توانید از موس کاراملی استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز موس کاراملی :

خامه فرم گرفته : 50 گرم

شیر عسلی کاراملی : یک قوطی

عسل : سه قاشق غذا خوری

سرلای گندم و عسل : سه قاشق غذا خوری

زرده تخم مرغ : شش عدد

وانیل : یک قاشق چای خوری

ژلاتین : هشت ورقه

سیروپ کارامل : 150 میلی لیتر

دستور تهیه موس کاراملی :

کاسه ای را برداشته و زرده های تخم مرغ را به کمک هم زن برقی با دورکند هم بزنید.سپس شیر را اضافه نمایید و به هم زدن ادامه دهید.وانیل را به مواد بیفزایید و با دور متوسط خوب هم بزنید.پس از آنکه مواد ما خوب پف کرد عسل را اضافه می کنیم .پس از کمی هم زدن نوبت به شیر عسلی می رسد.تمامی مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

روی بخار آب در حال جوشیدن مواد را قرار دهید.سپس خامه فرم گرفته و نیز پودر سرلای را به مواد خود اضافه کنید.مواد را هم بزنید و اجازه دهید تا زرده های تخم مرغ کمی بپزد.

ورقه های زلاتین را در کاسه ای از آب سرد قرار دهید تا کمی نرم شود.سپس ورقه های ژلاتین را در ظرف فلزی و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود.پس از آن زلاتین را به مواد خود اضافه نمایید.سپس مواد را خوب هم بزنید و در قالب مورد نظر خود بریزید.قالب را به مدت زمان شش ساعت در یخچال قرار دهید.موس کاراملی خود را برگردانده و با مروارید های خوراکی تزیین نمایید.برای تزیین می توانید از هر چیزی استفاده نمایید.

 

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *