چیز کیک ایرلندی

چیز کیک ایرلندی

 

چیز کیک جز دسته دسر هایی می باشد که می تواند در هر کجا و هر لحظه آن را سرو نمود.حتی می توانید در میز صبحانه از وجود آن لذت کافی را ببرید.چیز کیک ایرلندی می تواند همرا چای و نوشیدنی گرم عصرانه مناسب برای کانون گرم خانواده شما باشد و یا می توانید در مراسم های خاص به جای استفاده از شیرینی های گونا گون این چیز کیک خوشمزه را سرو نمایید.

مواد مورد نیاز چیز کیک ایرلندی:

آرد سفید                     250 گرم

شکر                         175 گرم

کره                          150 گرم یا 120 گرم روغن جامد

بیکینگ پودر               2 قاشق مرباخوری

تخم‌ مرغ                    2 عدد

شیر                          1  لیوان

وانیل                        2/1 قاشق چای خوری

مواد لازم برای تزئین  چیز کیک:

شیر                           6 قاشق سوپ خوری

شکر                          100 گرم

کره                           50 گرم

عسل                          50 گرم

گردوی خرد شده            100 گرم

زرده تخم‌ مرغ               2 عدد

 

نکته: آرد را همراه بیکینگ پودر 3 بار الک نمایید تا نتیجه بهتری را بتوانید ارائه دهید.

 

دستور تهیه چیز کیک ایرلندی :

در مرحله اول ظرفی را برداشته و آرد  و بیکینگ پودر را مخلوط نمایید.سپس شکر و وانیل را به ان اضافه کنید و هم بزنید.تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد خود اضافه کرده و با کمک هم زن برقی روی درجه متوسط خوب هم بزنید.هنگامی که مواد شما یکدست شد کره را روی حرارت کمی گرم کنید و به مواد خود اضافه نمایید.سپس به هم زدن ادامه دهید.شیر را آرام آرام به مواد خود اضافه کنید.به مخلوط کردن شیر مواد به صورت مایه نرم و لطیفی به دست می آید.

در مرحله بعد قالب خود را به کمک کره و یا روغن کمی چرب کنید.سپس روی آن را آرد بپاشید.مواد خود را درون قالب بریزید.سر قالب شما باید 3 تا 4 سانتی متر خالی بماند.

ظرف کوچکی را برداشته و 50 گرم عسل را به همراه 100 گرم شکر و نیز 6 قاشق سوپ خوری شیر مخلوط نمایید.به اندازه نوک قاشق چای خوری به آن نمک اضافه کنید. کمی گردوی خورد شده نیز به مواد اضافه کنید.ظرف خود را روی حرارت ملایم بگذارید  تا بجوشد.سپس دو عدد زرده تخم مرغ را به مواد در حال جوشیدن اضافه نمایید.وقتی مواد شما کمی غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید.

فر را از قبل روی درجه 175 درجه سانتی گراد و یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا گرم شود. سپس مواد تزئین را روی مواد درون قالب بریزید.پس از گرم شدن در طبقه وسط قالب خود را به مدت زمان 45 تا 60 دقیقه قرار دهید.تا زمانی که اطراف آن طلایی رنگ شود.

پس از آن که قالب سرد شد ،  کیک را از قالب جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید.می توانید آن را تزئین نکنید  ، زیرا چیز کیک شما نیاز به تزئین خاصی ندارد.

 

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *