چیز کیک شکلاتی باسس شکلات

 چیز کیک شکلاتی باسس شکلات

مواد مورد نیاز چیز کیک شکلاتی :

بیسکوییت شکلاتی              250 گرم

پودر قند                         1 قاشق غذاخوری

کره                               100 گرم

خامه                              200 گرم

پودر ژلاتین                      1 قاشق غذاخوری

پنیر خامه ای                     200 گرم

شکلات تخته ای                  100 گرم

شیر                                2/3 لیوان

 

دستور تهیه چیز کیک شکلاتی با سس شکلات:

از میکسر استفاده کنید و بیسکوییت های شکلاتی ، پودر قند و کره را داخل آن بریزید تا خوب یکدست شود .اگر میکسر در دسترس شما قرار ندارد بیسکوییت ها را خوب بکوبید، سپس با کره نرم شده و پودر قند مخلوط نمایید.

قالب خود را چرب نموده و کف آن را با ورقه های روغنی بپوشانید.سپس مخلوط بیسکوییت را در کف قالب قرار دهید.مواد را خوب فشار دهید تا منسجم شود.سپس قالب را به مدت زمان 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

کاسه ای را انتخاب کنید و تکه های شکلات  و شیر را با یکدیگر مخلوط نمایید.کاسه را روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود.در ظرف دیگری ژلاتین را قرار داده و روی آن چند قاشق آب بریزید.آن را بدون هم زدن روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

در مرحله بعد پنیر خامه ای را با هم زن برقی بزنید تا یکدست شود.سپس مخلوط شیر و شکلات را به آن اضافه نمایید و پس از کمی هم زدن ژلاتین را به آن اضافه نمایید.

خامه را در ظرفی دیگر آنقدر بزنید تا خود را بگیرد.در انتها خامه را به مواد خود اضافه کنید.قالب چیز کیک را از یخچال خارج نمایید.مواد چیز کیک را روی بیسکوییت ها بریزید.با کمک قاشق روی آن را صاف کنید.قالب را مجددا به مدت زمان 5 تا 8 ساعت درون یخچال قرار دهید.پس از آنکه چیز کیک شکلاتی بسته شد آن را از قالب خارج کنید.

برای راحت جدا شدن چیز کیک شکلاتی از قالب ، اطراف آن را با چاقو جدا کنید تا به راحتی از قالب جدا شود.برای تزئین چیز کیک می توانید از سس شکلات و پودر گردو استفاده کنید.

برای تهیه سس شکلات ، مقدار کمی شکلات تلخ و همان مقدار کره و کمی پودر قند را مخلوط کنید و آن ها را روی حرارت بخار آب قرار دهید.بعد از مدت زمان کوتاهی سس شکلات شما آماده می باشد.

نکته : به جای 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین می توانید از 2 ورقه ژلاتینی بزرگ یا 4 ورقه ژلاتینی کوچک استفاده کنید ، بجای بیسکوییت شکلاتی نیز می توانید  از بیسکوییت ساده و سبوسدار استفاده کنید.

نوش جان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *