کاپ کیک وانیلی

کاپ کیک وانیلی

کاپ کیک وانیلی

برای درست کردن کاپ کیک اغلب نوع کاکائویی را انتخاب می کنیم اما برای تنوع می توانید از کاپ کیک وانیلی استفاده نمایید.این کاپ کیک خوشمزه مناسب برای انواع مراسم ها می باشد که می توان با انواع نوشیدنی گرم سرو نمود.

مواد مورد نیاز کاپ کیک وانیلی:

کره     1/2 پیمانه

شکر    2/3 پیمانه

تخم مرغ بزرگ   3 عدد

اسانس وانیل    1 قاشق چای خوری

لیمو   1 عدد

آرد همه منظوره   1 و 1/2 پیمانه

بیکینگ پودر   1 و 1/2 پیمانه

نمک   1/4 قاشق چای خوری

شیر      1/4 پیمانه

مواد روی کاپ کیک وانیلی:

پودر قند   2 پیمانه

کره   1/2پیمانه

اسانس وانیل    1 قاشق چای خوری

شیر و یا خامه کم چرب   2 قاشق غذا خوری

رنگ خوراکی ژله ای

دستور تهیه کاپ کیک وانیلی:

فر را روی دمای 350 درجه فارنهایت و یا 177 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود.در کاسه ای کره و شکر را با هم زن برقی خوب بزنید تا روشن و نرم و یکدست شود.تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد خود اضافه نمایید و به هم زدن ادامه دهید.پس از آن اسانس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

در کاسه ای آرد و بیکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده ، سپس الک نمایید.پس از آن پوست لیمو را اضافه نمایید و خوب هم بزنید.آرد و شیر را یکی در میان در سه نوبت به مواد شکر خود اضاقه نمایید.قالب های مافین را تا نیمه با مواد پر کنید.سپس 20 دقیقه در فر گرم قرار دهید.سپس آنها را در ظرفی کنار بگذارید تا خنک شود.

دستور تهیه مواد روی کاپ کیک وانیلی :

کره را با هم زن برقی خوب بزنید.هنگامی که رنگ آن روشن شد اسانس را به آن اضافه نمایید.پودر قند را به آرامی و کم کم به مواد اضافه نمایید.در آخر شیر و یا خامه را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.در آخر می توانید از رنگ خوراکی استفاده نمایید.مواد را با کاردک و یا قیف و ماسوره روی کاپ کیک خود تزیین نمایید.برای تزیین بیشتر از شکر رنگی نیز می توان استفاده نمود.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *