کیک دون دون با پنیر

کیک دون دون با پنیر

این کیک علاوه بر طعم خوبی که دارد ، با تزئین جالب خود بسیار زیبا می باشد. این کیک خوشمزه را می توان در هر وعده غدایی و یا حتی مراسم های خاص خود استفاده نمایید.به این کیک گاهی کیک خال خالی نیز گفته می شود.

 

مواد لازم جهت قسمت زیرین کیک پنیری خال خالی:

۱ فنجان خرده های گراهام

¼ فنجان کاکائو

۲ قاشق غذاخوری شکر

¼ فنجان کره آب شده

 

مواد مورد نیاز:

۴۵۰ گرم پنیر خامه ای

½ فنجان شکر

۲ عدد تخم مرغ

۶۰ گرم شکلات تلخ

۱ قاشق چای خوری وانیل

۲/۳ فنجان خامه ترش

 

دستوپخت :

ابتدا روی حرارت کره را آب کنید.درون یک ظرف کوچک  خرده های گراهام  را بریزید.سپس آرام آرام 2 قاشق غذا خوری شکر را به آن اضافه نمایید.بعد از آن کاکائو را به مواد خود اضافه کنید و شروع به هم زدن نمایید.در آخر کره را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

درون ظرفی دیگرخامه پنیری خود را بریزید و آنقدر هم بزنید تا مایع روان شکلی به دست بیاید.سپس 2/1 پیمانه شکر را آرام آرام به آن اضافه نمایید.

 

توجه : در هر بار هم زدن مواد ، اطراف ظرف خود را تمیز نموده تا به دیواره آن نچسبد و مواد یکدست بدست بیاید.

تخم مرغ ها را همگی در ظرفی شکسته و مقدار اندکی هم بزنید و همه تخم مرغ ها را یکجا به مواد پنیری خود اضافه نمایید.هم زدن شما با ید به آرامی صورت بگیرد و تا جایی ادامه دهید که مواد با یکدیگر خوب مخلوط شوند.سپس به مواد وانیل و خامه ترش را اضافه کنید.تا جایی مخلوط کنید که مواد روانی بدست آید.از مواد خود نصف فنجان کنار بگذارید.

در مرحله بعد 60 گرم شکلات را در مکروفر قرار داده تا به خوبی ذوب گردد.به اینگونه که ظرف آبی زیر آن قرار دهید تا با بخار آب و نیز درجه ملایم ماکروفر حل شود.سپس شکلات مایع را با نصف فنجان از مواد کنار گذاشته مخلوط نمایید.این مخلوط برای دون دون یا همان خال خال های روی کیک استفاده می شود.

برای استفاده از قالب کیک بهتر است از یک قالب مربعی استفاده شود.ترجیحا قالب با اندازه 20 در 20 باشد بهتر است.ابتدا مقدار کمی کره را روی  حرارت ملایم آب کنید.سپس کف ظرف خود را با کره چرب نمایید.ورقه های روغنی یا همان کاغذهای شیرینی پزی را در کف قالب خود قرار دهید.مواد کیک را داخل قالب خود بریزید.سپس با کمک قیف مایع شکلات و پنیر خود را درون آن ریخته ، سپس با فشار دادن درون کیک را از خا ل خال ها پر کنید.

فر را به روی 300 درجه فارنهایت بگذارید تا گرم شود.بعد از آن کیک را به مدت زمان 1 ساعت درون فر قرار دهید.فر را پس از زمان سپری شده خاموش کنید اما تا 1 ساعت کیک خود را از آن خارج نکنید.

برای خوشمزه تر شدن آن قبل از سرو می توانید کیک خود را نیم ساعت درون فریزر قرار دهید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *