کیک ویتامین ثی

کیک ویتامین ثی

کیک کیوی

این کیک جزئی از دسر ها نیز می باشد.زیرا خمیر آن حالت اسفنجی و پوک را ندارد.خمیر این کیک مانند خمیر تارت است.خمیر این  کیک  با کیوی طعم دار می شود.کیوی سر شار از ویتامین  سی می باشد که برای بدن بسیار مفید است.و نیز این کیک کاملا رژیمی می باشد.شما می توانید با خیال راحت آن را برای عزیزان خود سرو نمایید ، زیرا به جای استفاده از خامه  ، از سفیده تخم مرغ استفاده می کنیم .

مواد مورد نیازکیک ویتامین ثی (کیک کیوی):

آرد گندم                      300 گرم

کره (خرد شود)             200 گرم

پودر قند                      70 گرم

نمک                          نوک قاشق چای خوری

پوست رنده شده لیموترش   4/1 قاشق چای خوری

سفیده تخم مرغ               4 عدد

پودر قند                       100 گرم

کیوی                          800 گرم

فندق خرد شده                200 گرم

پودر قند                      مقداری برای تزیین

برگ نعنای تازه             چند عدد برای تزئین

 

 

دستور تهیه کیک ویتامین ثی (کیک کیوی):

ظرف بزرگی را انتخاب نمایید.آرد را درون ظرف بریزید.سپس کره ، پودر قند ، نمک و پوست رنده شده لیمو را به آن بیفزایید.مواد را خوب با یکدیگر مخلوط نمایید تا خمیر یکدستی ایجاد شود.خمیر را به صورت گلوله بزرگی در آورید.روی خمیر را با نایلون خوب بپوشانید و آن را به مدت زمان 1 ساعت کنار بگذارید.

فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد و یا 390 درجه فارنهایت قرار دهید و بگذارید تا گرم شود.پوست کیوی را بکنید.کیوی را به صورت حلقه حلقه برش بزنید.سینی فر را با ورقه های روغنی بپوشانید.

سینی بزرگی انتخاب کنید و روی آن را آرد بپاشید.سپس خمیر را روی سینی پهن کنید.پس از پهن کردن خمیر آن را روی سینی فر قرار دهید و کیوی ها را روی آن بچینید.سینی فر را به مدت زمان 30 دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار دهید.

ظرفی را برداشته و سفیده های تخم مرغ را در آن بریزید و با هم زن برقی آنقدر بزنید تا پف کند.سپس پودر قند را کم کم به آن بیفزایید و مواد را آرام آرام هم بزنید.وقتی کیک را از فر بیرون آوردید با برس مخصوص  ، سفیده تخم مرغ را روی سطح کیوی ها پخش کنید.

حال فندق ها را روی مواد خود بریزید .فر را روی درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد یا همان 355 درجه فارنهایت قرار دهید.بگذارید کیک شما به مدت 10 دقیقه دیگر داخل فر بماند.

در مرحله آخر پودر قند را روی سطح کیک بپاشید.برای تزئین از نعنا استفاده نمایید.کیک کیوی شما آماده سرو می باشد.این کیک را می توان برای میان وعده ها و نیز مراسم های خاص استفاده نمود.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *