کیک پنبه ای

کیک پنبه ای

این کیک به دلیل ظاهر سفید رنگ خود و اسفنجی بودن آن به کیک پنبه ای و یا گاهی جز دسته  کیک های برفی می باشد.این کیک جز کیک های خانگی آسان  به شمار می رود .

مواد مورد نیاز :

سفیده تخم مرغ                              12 عدد

آرد                                            1 لیوان

پودر قند                                      1 و 1/2 لیوان

نمک                                         4/1 قاشق چایخوری

کرم تارتار                                   1 و 1/2   قاشق چایخوری

اسانس وانیل                                 1 قاشق چایخوری

آب ولرم                                     3/1 لیوان

روش پخت:

سفیده تخم مرغ را در داخل کاسه ای ریخته و و حدود 10 دقیقه روی بخار آب قرار دهید.این عمل باعث می شود تا سفیده تخم مرغ گرم شود و نتیجه بهتری را ارایه دهد. سفیده های تخم مرغ ، آب ولرم ، کرم تارتار و اسانس وانیل با هم زن برقی خوب هم بزنید.اگر این کار را با هم زن دستی انجام دهید ممکن است زود خسته شوید و نتیجه لازم را به دست نیاورید.آنقدر به هم زدن ادامه می دهیم تا این مایه از داخل کاسه ما نریزد و باید یکدست و بدون هیچ نا خالصی باشد.

سفیده تخم مرغ بعد از آن که خوب فرم گرفت پودر قند را به آن اضافه می کنیم. اما این کار باید آهسته انجام شود تا تخم مرغ ها به صورت خامه ای در بیایند.بعد مجددا خوب هم بزنید.

در مرحله بعدی آرد  را به خوبی الک می کنیم.سپس به آن نمک میافزاییم.بعد از آن آرد الک شده همراه نمک را به مایه خود آرام آرام اضافه می کنیم.

برای مخلوط کردن از لیسک استفاده می کنیم .برای این کار در یک جهت و به آرامی به حالت دورانی  شروع به هم زدن می کنیم جوری که هوا وارد آن شود .اینقدر این کار را ادامه می دهیم تا به صورت یکدست مایه ما آماده شود.

توجه :وقتی این کار را بیشتر انجام دهید کیک پنبه ای شما بیشتر پف می کند و بزرگتر و اسفنجی تر می شود.

در مرحله بعد برای استفاده از قالب از ورقه های روغنی استفاده کنید.چون این کیک فاقد روغن ونیز کره می باشد اگر از ورقه های روغنی استفاده نشود کیک به قالب شما میچسبد.

توجه داشته باشید که تنها 3/2 قالب از مایه مورد نظر پر گردد.به دلیل حالت اسفنجی که دارد باعث پف زیادی می شود.اگر قالب شما کوچک بود می توانید از دو قالب جدا گانه به صورت هم زمان استفاده کنید.

فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد گذاشته و بگذارید خوب گرم شود.سپس قالب را درون آن قرار دهید و روی 40 دقیقه زمان بگذارید.اما بعد از 30 دقیقه کیک را تست کنید تا نسوزد.برای اطمینان از پخت آن می توانید خلال دندان یا چوب کبریت را داخل کیک فرو کنید اگر مایع کیک به آن نچسبد کیک آماده می باشد و باید از فر خارج شود.

بعد از خنک شدن کیک می توانید آن را با پودر قند و یا خامه تزئین نمایید.برای استفاده کیک در میهمانی ها میتوان از مربا و  تکه های میوه نیزبرای روی آن استفاده نمود.

این کیک به دلیل بافت اسفنجی خود کیکی مناسب برای اعیاد و میهمانی همراهبا بستنی  می باشد.کیک پنبه ای به دلیل عدم وجود روغن یک نوع کیک رژیمی مناسب برای هر فرد با هر سنی می باشد .

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *