کاپ کیک شکلاتی با موز

کاپ کیک شکلاتی با موز

درست کردن کاپ کیک بسیار ساده می باشد.هم چنین کاپ کیک شکلاتی را در انواع جشن تولد ها می توان همراه چای و یا قهوه سرو نمود.

مواد مورد نیاز کاپ کیک شکلاتی:

شکر سفید 1 پیمانه

آرد همه منظوره   1 پیمانه

پودر کاکائو   1/3 پیمانه

بیکینگ پودر   3/4 قاشق چای خوری

بیکینگ سودا    3/4 قاشق چای خوری

نمک   1/4قاشق چای خوری

تخم مرغ 1 عدد

موز رسیده   1 عدد

آب گرم   1/2 پیمانه

شیر    1/4 پیمانه

روغن بدون بو   1/4 پیمانه

عصاره وانیل      3/4 قاشق چای خوری

مواد روی کاپ کیک شکلاتی :

شکلات تلخ   100 گرم

کره    1/2 پیمانه

پودر قند   1 پیمانه

عصاره وانیل   1 قاشق چای خوری

دستور تهیه کاپ کیک شکلاتی:

فر را روی درجه 350 درجه فارنهایت و یا 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا کاملا گرم شود.قالب مافین را اماده نموده و با کره آنها را چرب کنید.

کاه ای را برداشته و آرد ، شکر ، پودر کاکائو ، بیکینگ پودر ، بیکینگ سودا و نمک را مخلوط نمایید.سپس این مواد را یک بار الک کنید.در ظرفی دیگر موز را با کمک چنگال له کنید.تخم مرغ ، آب ، شیر ، روغن و نیز عصاره وانیل را به موز اضافه نمایید.مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.داخل آرد را گود کنید و مواد مایع را به آن اضافه کنید.به آرامی شروع به هم زدن کنید تا مایع شل و یکدستی را ایجاد کنید.سپس مواد را داخل قالب مافین ریخته و به مدت زمان 20 دقیقه در فر گرم شده قرار دهید.

دستور تهیه مواد روی کاپ کیک شکلاتی :

شکلات را روی بخار آب در حال جوشیدن قرار دهید تا ذوب شود.سپس اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد.با هم زن دستی کره را خوب هم بزنید تا نرم شود.پودر قند را به کره اضافه کنید و با هم زن برقی خوب هم بزنید.پس آنکه نرم و سبک شد وانیل را اضافه نمایید.سپس شکلات را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.با استفاده از ماسوره و یا هر روش دیگری مواد کاپ کیک شکلاتی خود را تزیین نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *